Monday, November 25, 2019

Revival : A Saviour was born

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A Saviour was born 


Luke 2:11  For there is born to you this day in the city of David a Savior, who is Christ the Lord.

Lukas 2:11 (TB)  Hari ini telah lahir bagimu Juruselamat, yaitu Kristus, Tuhan, di kota Daud.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #329. Tahukah anda bahawa telah lahir Seorang Penyelamat bagi kita semua? Sebagai Juruselamat, Ia telah datang untuk membebaskan kita dari dosa, ikatan kekuasaan Iblis, dunia yang jahat, ketakutan, kematian, dan hukuman atas pelanggaran kita. Juruselamat itu adalah Kristus Yesus. Tak seorang pun dapat memiliki Yesus sebagai Juruselamat tanpa tunduk kepada ketuhanan-Nya. Kerana Yesus lahir maka ada harapan bagi dunia ini untuk tidak lagi tenggelam dalam lumpur dosa dan terjerat dalam belenggu maut. Kelahiran-Nya memberikan kesempatan pada dunia untuk beroleh kasih karunia Allah. Ia membuka jalan bagi manusia untuk berdamai dengan Bapa.

☕ 🍞 Kelahiran Yesus dan sambutannya bukanlah tentang jualan murah,  persiapan perhiasan, pesta 🎉 pora dan kemabukan. Asal Krismas saja,  ada minum minum sampai mabuk, pesta pora dan sebagainya. Bagi dunia,  Night club bisnes memang untung banyak sebab anak-anak Tuhan pergi mabuk pesta pora. Yesus adalah Kristus, Sang Mesias, Yang Diurapi. Ia adalah Tuhan, Tuhan di atas segalanya. Ia adalah Raja yang berkuasa. Malaikat Tuhan menyampaikan berita besar yang akan mendatangkan sukacita bagi mereka dan bagi dunia. Ia datang bukan membawa pesan penghakiman melainkan pesan damai yang membawa pengharapan bagi manusia. Itulah berita tentang kelahiran Juruselamat. Allah mengutus Juruselamat karena kebutuhan manusia yang terutama adalah pengampunan dan pembebasan dari dosa. Jesus paid it full at the Cross for your life and redeemed you from sin and slavery. Ramai yang tidak sedar akan kebenaran ini sehingga mereka masih terikat dengan dosa dan menjadi hamba kepada dosa.

Sepertimana kita telah menerima berita kesukaan besar, kita pun harus membawa berita kesukaan ini kepada semua orang. Semua orang harus tahu bahawa Seorang Penyelamat telah lahir dan mati bagi dosa dosa kita semua. Inilah berita kesukaan besar yang penuh kasih Tuhan yang dapat kita sampaikan kepada setiap orang. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda memberitakannya? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: