Sunday, November 24, 2019

Revival : Highly Favoured

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Highly favoured

Luke 1:30  Then the angel said to her, "Do not be afraid, Mary, for you have found favor with God.

Lukas 1:30 (TB)  Kata malaikat itu kepadanya: "Jangan takut, hai Maria, sebab engkau beroleh kasih karunia di hadapan Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #328. Tahukah anda bahawa Tuhan berkenan melakukan mujizat bagi anda? Mengalami kasih dan kemurahan Tuhan adalah sesuatu yang luarbiasa bagi kita. Perhatikanlah, mereka yang beroleh kasih karunia di hadapan Allah janganlah membiarkan ketakutan yang dipenuhi dengan rasa curiga dan resah menguasai mereka. Apakah Anda beroleh kasih karunia di hadapan Allah? Jangan takut, meskipun dunia ini membenci Anda. Apakah Allah di pihak Anda? Kalau begitu, tidak penting siapakah yang akan melawan Anda. Meskipun Maria seorang perawan, ia memperoleh kehormatan untuk menjadi seorang ibu. "Sesungguhnya engkau akan mengandung dan akan melahirkan seorang anak laki-laki, dan engkau harus memberi-Nya sebuah nama; hendaklah engkau menamai Dia Yesus".

☕ 🍞 Because Mary is favoured by God, she is carrying the plans of God in her womb. A Saviour that would save the world. Apabila Tuhan berkenan kepada kita, tidak ada apapun yang dapat menghalangi rencana Tuhan daripada menjadi nyata di dalam hidup kita. Perkenanan Tuhan di dalam hidup kita adalah sangat penting. His favour last for a lifetime. Maria mengalami perkenanan Tuhan. Maria tidak menyahut apa pun terhadap perkataan Gabriel, oleh kerana itu, Gabriel menegaskan "Jangan takut, hai Maria, aku tidak bermaksud apa pun selain ingin meyakinkan dirimu bahawa engkau beroleh kasih karunia di hadapan Allah lebih daripada yang engkau pikirkan, kerana banyak yang mengira bahawa mereka lebih beroleh kasih karunia di hadapan Allah daripada keadaan mereka yang sebenarnya." Perhatikanlah, mereka yang beroleh kasih karunia di hadapan Allah janganlah membiarkan ketakutan yang dipenuhi dengan rasa curiga dan resah menguasai mereka.

Terkadang apabila Rencana Tuhan terjadi di dalam hidup kita, response kita kadang macam" mau atau tak mau, betul ka ini?, saya tidak layak lah,  dan macam-macam lagi. Adakah anda pun takut juga untuk melakukan kehendak-NYA? Kita sudah mengalami perkenanan Tuhan, marilah kita sama-sama belajar untuk melaksanakan rencana Tuhan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: