Tuesday, November 5, 2019

Revival : Deny Yourself

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Deny yourself 

Mark 8:34  When He had called the people to [Himself,] with His disciples also, He said to them, "Whoever desires to come after Me, let him deny himself, and take up his cross, and follow Me.

Markus 8:34 (TB)  Lalu Yesus memanggil orang banyak dan murid-murid-Nya dan berkata kepada mereka: "Setiap orang yang mau mengikut Aku, ia harus menyangkal dirinya, memikul salibnya dan mengikut Aku.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #309. Tahukah anda bahawa sekiranya seseorang mau mengikuti Yesus, dia harus menyangkal dirinya? Salib Kristus merupakan lambang penderitaan, kematian, kehinaan, cemoohan, penolakan, serta penyangkalan diri. Apabila kita sebagai orang percaya mengangkat salib kita dan mengikut Yesus, kita menyangkal bukan saja aspek kedagingan kita tetapi juga dari semua aspek keagamaan, keduniawian, ketradisian, serta keintelektualan kita.

☕ 🍞 Jika orang ingin menjadi pengikut-Nya, artinya menjadi orang Kristian sejati, maka ada tiga konsekuensi yang harus siap kita jalani terus menerus. Tiga hal itu adalah: menyangkal diri, pikul salib, dan ikut Dia. Ini bukan syarat sebab Kekristenan bukan agama perbuatan tetapi anugerah penyelamatan dari Allah. Ini adalah sifat kehidupan Kristian, artinya tiga hal itu bukan saja terjadi menjelang kita menjadi Kristian, tetapi sepanjang hidup. Sebab jika orang benar-benar mengikut Yesus sebagai Juruselamat dan Tuhan, maka hanya satu penggerak dari semua motif hidupnya; hanya satu pengatur yang menentukan seluruh orientasi kehidupan. Mempersilakan anugerah Allah mengampuni, mengubah, menyelamatkan berarti menjalani suatu kehidupan yang sepenuhnya diisi, dikendali, diberdayakan, dimurnikan oleh Tuan yang baru itu.

Mereka yang akan menjadi pengikut Kristus harus mengikuti Dia, berbicara dengan-Nya, menerima perintah dan teguran dari Dia, seperti yang telah dilakukan oleh murid-murid-Nya yang mengikuti Dia, dan harus mengambil keputusan yang teguh bahawa mereka tidak akan meninggalkan Dia. Kita meninggalkan dunia supaya Kristus tidak kita tinggalkan. Kita menyangkali dunia supaya Kristus tidak kita sangkali. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: