Tuesday, November 26, 2019

Revival : The need for repentance

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The need for repentance

Luke 3:9 And even now the ax is laid to the root of the trees. Therefore every tree which does not bear good fruit is cut down and thrown into the fire.

Lukas 3:9 (TB) Kapak sudah tersedia pada akar pohon dan setiap pohon yang tidak menghasilkan buah yang baik, akan ditebang dan dibuang ke dalam api.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #330. Tahukah anda bahawa hukuman sudah tersedia bagi yang tidak bertobat? Yohanes dengan lantang memberitakan pertobatan sebelum Tuhan datang. Yohanes memanggil orang banyak untuk menyerahkan diri mereka kepada belas kasih Allah dan membiarkan diri mereka dibaptis sebagai tanda pertobatan. Namun Yohanes melihat kemunafikan orang banyak yang datang untuk bertobat. Mereka memberi diri dibaptis bukan untuk mendapatkan pengampunan dosa.

☕ 🍞 Pertobatan harus membawa perubahan dalam hidup kita. Transformasi dari kegelapan kepada TerangNya yang ajaib. Berbalik daripada jalan-jalan kita yang jahat kepada jalan Tuhan yang benar. Tidak berguna jika kita katakan bahwa "saya telah bertobat" tetapi kita masih lagi balik kepada muntah kita. Pertobatan yang benar adalah hidup yang berbalik kepada TUHAN dengan segenap hati dan mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup kita, membersihkan kita, mentahirkan kita. Pohon yang tidak menghasilkan apa-apa ditebang untuk dijadikan kayu bakar. Pohon 🌴 ini adalah diri kita sendiri. Sekiranya kita sudah bertobat, pastikan ada perubahan yang terjadi. Pastikan ada buah-buah daripada pertobatan itu. Jangan hanya bertobat sekadar mau bertobat tetapi kehidupan kita tidak ada perubahan. Yang penting adalah kalau kita tidak sungguh-sunguh bertobat dan menghasilkan buah-buah pertobatan, maka kita akan dihukum dengan keras.

Pertobatan yang menghasilkan buah buah pertobatan adalah bukan hanya memiliki buah-buah Roh Kudus, tetapi juga pergi menyaksikan keindahan dan kebaikan Tuhan Yesus kepada semua orang. Itulah Revival yang sebenarnya. Bagaimana dengan anda? Setiap pohon yang tidak menghasilkan buah yang baik, akan ditebang dan dicampakkan ke dalam api. Jika kita tidak sungguh-sungguh kudus, baik dalam hati maupun hidup, pengakuan iman kepercayaan kita dan hubungan dengan Allah serta jemaat-Nya tidak akan berarti apa pun. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: