Thursday, November 21, 2019

Revival : My Redeemer lives

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : My Redeemer lives


Mark 16:6  But he said to them, "Do not be alarmed. You seek Jesus of Nazareth, who was crucified. He is risen! He is not here. See the place where they laid Him.

Markus 16:6 (TB)  tetapi orang muda itu berkata kepada mereka: "Jangan takut! Kamu mencari Yesus orang Nazaret, yang disalibkan itu. Ia telah bangkit. Ia tidak ada di sini. Lihat! Inilah tempat mereka membaringkan Dia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #325. Tahukah anda bahawa Penyelamat kita hidup? Apa bukti Yesus sudah bangkit dari kematian? Kubur yang kosong? Namun kalau hanya sebatas kubur kosong tentu banyak sanggahan dapat diberikan. Kemungkinan kubur itu kosong kerana ada yang mencuri mayat Yesus dan menyembunyikannya, lalu meniupkan kabar bohong bahawa Yesus sudah bangkit. Banyak andaian dapat diberikan oleh orang-orang yang tidak percaya. 

☕ 🍞 Kebangkitan Yesus adalah salah satu kebenaran utama dalam Injil. Mengapa kebangkitan Kristus penting bagi mereka yang percaya kepada-Nya? Kebangkitan itu membuktikan bahawa Dia adalah Anak Allah. Kebangkitan itu menjamin kemanjuran kematian-Nya yang menebus. Kebangkitan itu membuktikan kebenaran Alkitab. Kebangkitan itu memastikan penghakiman orang fasik di masa depan. Kebangkitan Kristus mendasari karunia Roh Kudus dan pemberian hidup kekal dan pelayanan-Nya di sorga sebagai Pengantara orang percaya. Kebangkitan itu memastikan warisan orang percaya kelak di sorga dan kebangkitan atau pengangkatan mereka ketika Tuhan datang. Kebangkitan Yesus telah meniadakan semua tanggapan Farisi yang salah. Kebangkitan Yesus adalah satu pengharapan yang kukuh dan teduh bagi setiap orang yang percaya. Yesus lahir, Yesus mati, dan Yesus bangkit bagi kita semua. Dan di dalam pengharapan itu iman kita makin kuat dan teguh.

Jangan mencari Yesus di kuburan lagi, kerana Dia tidak ada di situ. Dia bangkit dan Dia hidup selamanya. Dia ada bersama dengan kita. Bagaimana dengan anda? Sudahkah kita mengalami kuasa kebangkitan Kristus Yesus di dalam hidup kita? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: