Friday, November 22, 2019

Revival : Believing and Preaching

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Believing and Preaching 

Mark 16:20  And they went out and preached everywhere, the Lord working with [them] and confirming the word through the accompanying signs. Amen.

Markus 16:20 (TB)  Mereka pun pergilah memberitakan Injil ke segala penjuru, dan Tuhan turut bekerja dan meneguhkan firman itu dengan tanda-tanda yang menyertainya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #326. Tahukah anda bahawa kita yang percaya harus memberitakan Injil? Walaupun pengajaran yang murid-murid Yesus beritakan bersifat rohani dan sorgawi,  dan meskipun ditentang habis-habisan serta sama sekali tanpa dukungan maupun keuntungan duniawi, namun para pemberita Injil ini tidak takut ataupun malu. Mereka begitu tekun menyebarkan Injil, sehingga dalam waktu beberapa tahun saja gemanya sudah sampai ke ujung bumi.

☕ 🍞 Allah turut bekerja dengan baik bersama murid-murid Yesus dengan kuasa yang memampukan, agar jerih payah mereka membuahkan hasil. Peneguhan Firman itu disertai tanda-tanda, sebagiannya melalui mujizat-mujizat yang terjadi atas tubuh orang, yang secara ilahi memeteraikan pengajaran Kristus, dan sebagian lagi melalui pengaruh Firman itu terhadap pikiran orang, melalui karya Roh Allah. Kuasa yang sama, yang menyertai para murid generasi pertama, juga menyertai setiap generasi Kristian sepanjang zaman. Situasi medan perang dalam perjuangan menyebarkan berita Injil hingga ke ujung bumi berubah bahkan cenderung makin sulit, tetapi kuasa Tuhan tidak berubah. Maka setiap anak-anak Tuhan yang taat dan setia memberitakan Injil dapat bahkan harus mengandalkan penyertaan-Nya secara penuh.

Menjadi saksi terkadang tidak mudah kerana belum tentu orang lain percaya dengan kesaksian kita. Seperti itu yang dialami oleh Maria Magdalena dan dua orang murid. Ketiga orang ini menjadi saksi kebangkitan Yesus kerana mereka mengalami perjumpaan dengan Yesus yang sudah bangkit. Kebangkitan-Nya dari kematian menjadi bukti yang paling kuat bahawa maut pun mampu dikalahkan-Nya. Oleh kerana itu, jangan meragukan-Nya. Pergilah, beritakan kabar keselamatan itu kepada semua orang kerana untuk itulah kita telah diselamatkan. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: