Wednesday, November 6, 2019

Revival : Help my unbelief

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Help my unbelief


Mark 9:24  Immediately the father of the child cried out and said with tears, "Lord, I believe; help my unbelief!"

Markus 9:24 (TB)  Segera ayah anak itu berteriak: "Aku percaya. Tolonglah aku yang tidak percaya ini!"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #310. Tahukah anda bahawa hanya Tuhan saja yang dapat menolong kita dengan ketidakpercayaan kita? Dalam hidup ini iman kita sering kali tercampur dengan keraguan. Akan tetapi, ini tidaklah berarti bahawa Kristus tidak akan menanggapi permohonan kita kerana Ia memahami serta menaruh kasihan kepada kelemahan kita. Kita harus mengakui kekurangan iman kita serta berdoa agar Ia akan memberikan iman yang kita perlukan.

☕ 🍞 Inilah Pengakuan iman yang dinyatakan ayah  itu. Ia berteriak, "Tuhan, aku percaya. Aku yakin sepenuhnya baik akan kuasa maupun akan belas kasihan-Mu. Kesembuhan anakku tidak akan terhalang oleh kelemahan imanku ini. Tuhan, aku percaya." Ia juga berdoa mohon karunia yang memampukan dia supaya bisa berpegang teguh pada kepastian yang dimilikinya akan kemampuan dan kerelaan Kristus untuk menyelamatkan, "Tolonglah aku yang tidak percaya ini." Kita  yang oleh anugerah dapat berkata, "Tuhan aku percaya," masih juga mengeluh mengenai ketidakpercayaan kita, bahawa kita belum terlalu siap untuk menerapkan Firman Kristus dalam hidup kita seperti yang seharusnya, dan belum begitu tulus bergantung pada Firman-Nya itu. Kita yang mengeluh kerana ketidakpercayaan kita, harus memandang kepada Kristus dan memohon anugerah-Nya untuk membantu kita mengatasi masalah tersebut, dan anugerah-Nya akan cukup bagi kita. "Tolonglah aku yang tidak percaya ini, ampunilah aku, tolonglah aku mengatasinya dengan kuasa-Mu. Kuatkanlah imanku yang lemah dengan anugerah-Mu, kera kekuatan anugerah-Mu itu menjadi sempurna dalam kelemahan kami." Inilah harus menjadi doa kita.

Ketidakpercayaan melahirkan keraguan di dalam hidup kita. Oleh kerana itu, pastikan iman kita berada di landasan yang benar, kuat dah teguh. Jadi, iman timbul dari pendengaran, dan pendengaran oleh firman Kristus. Tetapi tanpa iman tidak mungkin orang berkenan kepada Allah. Sebab barangsiapa berpaling kepada Allah, ia harus percaya bahawa Allah ada, dan bahawa Allah memberi upah kepada orang yang sungguh-sungguh mencari Dia. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥! Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: