Monday, November 18, 2019

Revival : Jesus or Barabbas?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Jesus or Barabbas?


Mark 15:11  But the chief priests stirred up the crowd, so that he should rather release Barabbas to them.

Markus 15:11 (TB)  Tetapi imam-imam kepala menghasut orang banyak untuk meminta supaya Barabaslah yang dibebaskannya bagi mereka.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #322. Tahukah anda bahawa kita selalu membuat pilihan yang salah? Dalam hidup, kita sering dihadapkan dengan dua pilihan iaitu memilih yang baik atau yang jahat. Sudah tentu bahawa setiap orang akan memilih yang baik menurut pandangannya. Menentukan pilihan berarti mengambil suatu keputusan untuk menyatakan sikap. Dalam petikan firman Tuhan ini, dipaparkan tentang pilihan yang ditawarkan oleh Pilatus kepada orang banyak untuk memilih Yesus atau Barabas yang akan dibebaskan. Sebenarnya, Pilatus tidak perlu memberi tawaran pilihan sebab dalam diri Yesus tidak ia temukan kesalahan yang setimpal dengan hukuman mati. Oleh kerana itu Pilatus harus membebaskan Yesus, tetapi bagaimana caranya? Ia menyandingkan Yesus dengan penjahat bernama Barabas dengan harapan rakyat akan memilih Yesus. Tetapi ternyata orang banyak berteriak memilih Barabas untuk dibebaskan.

☕ 🍞 Terkadang kita pun terjebak di dalam pilihan yang salah. Tuhan Yesus sudah memberikan kita segala yang kita perlukan, namun kita masih lagi mau memilih apa yang iblis tawarkan. Pilihan yang salah untuk kesenangan sementara akan memberikan satu dampak yang buruk seumur hidup. Dalam menentukan pilihan terhadap pelbagai alternatif yang dihadapkan kepada kita, kita dituntut untuk berhati-hati dan waspada sehingga tidak salah memilih yang terbaik bagi pertumbuhan iman kita. Ingat bahwa tidak semua yang berkilau adalah emas. Tidak semua tawaran yang mengiurkan membawa keselamatan dan kesejahteraan. Oleh sebab itu berwaspadalah! Kita selalu memilih "Barabbas" daripada memilih Yesus.

Kita lebih sukakan tawaran iblis daripada tawaran keselamatan yang Yesus berikan kepada kita semua. Sudah selesa dengan dosa lalu mau meninggalkannya sangatlah susah bagi kita. Kita seringkali memilih yang jahat daripada yang baik. Tersalah pilih merana seumur hidup. Jangan salah pilih! Apapun yang berkaitan dengan hidup anda, jangan 🚫 salah ❌ pilih! Jangan terburu buru membuat keputusan. Seperti orang-orang Farisi ini they rejected the First best and settled for the second best itu pun yang jahat! Mereka membuat keputusan dengan terburu buru dalam emosi yang marah 😡. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: