Tuesday, November 12, 2019

Revival : Have Faith in God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Have Faith in God


Mark 11:22-23
22 So Jesus answered and said to them, "Have faith in God.
23 For assuredly, I say to you, whoever says to this mountain, 'Be removed and be cast into the sea, ' and does not doubt in his heart, but believes that those things he says will be done, he will have whatever he says.

Markus 11:22-23 (TB)
22 Yesus menjawab mereka: "Percayalah kepada Allah!
23 Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa berkata kepada gunung ini: Beranjaklah dan tercampaklah ke dalam laut! Asal tidak bimbang hatinya, tetapi percaya, bahwa apa yang dikatakannya itu akan terjadi, maka hal itu akan terjadi baginya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #316. Tahukah anda bahawa kita haruslah percaya kepada Tuhan Yesus? Bagi orang Kristian, ini mungkin sudah biasa. Iman yang sanggup memindahkan gunung adalah slogan dari banyak orang Kristian. Sayang, kadang iman dimengerti secara sangat simpel, "percaya saja!" Nas ini mengajak kita untuk merenungkan, iman seperti apa yang sanggup memindahkan gunung.

☕ 🍞 Yesus mendorong murid-murid-Nya untuk memiliki iman yang meyakini bahawa Allah juga mendengarkan mereka. Iman yang bergantung kepada Allah yang Maha kuasa dapat menggapai segala sesuatu yang tidak mungkin bagi manusia melalui doa. Meminta adalah bentuk umum dari doa. Murid yang sejati akan berdoa untuk segala sesuatu. Orang percaya dapat memperoleh apa yang diminta dalam doa asal sesuai dengan kehendak Tuhan. Jangan mengkhawatirkan kesanggupan Allah karena Allah Maha Kuasa. Iman yang dapat memindahkan gunung adalah iman yang percaya bahawa Yesus adalah Allah dan segala sesuatu di bawah taklukkan kaki Yesus. Iman yang aktif dan hidup akan memberikan kuasa yang besar pada doamu" dan jika ia mempunyai firman Allah, yang umum atau khusus, yang dapat dipakainya untuk membangun imannya, dan jika ia tidak bimbang hati tetapi percaya bahawa apa yang dikatakannya itu akan terjadi, sesuai dengan jaminan yang ia dapatkan dari apa yang dikatakan Allah, maka ia akan mendapatkan apa saja yang dikatakannya. Melalui kekuatan dan kuasa Allah di dalam Kristus, kesulitan terbesar yang dihadapi dapat diatasi, dan akan dipengaruhi dengan baik.

Segala permohonan dan doa harus dipanjatkan dalam iman, dan sama sekali jangan bimbang. Orang yang menghampiri Allah membawa permohonan harus yakin bahawa ia memang memerlukan apa yang ia minta dari Alah itu. Iman memainkan peranan yang penting kepada orang Kristian. Tanpa iman kita tidak dapat berkenan kepada Tuhan. Yesus berkata, "mintalah maka akan diberikan.." Permintaan ini harus oleh iman yang percaya kepada-Nya. Kalau kita minta tanpa iman, tidak mungkin ia akan berlaku.

Yakobus 1:6 (TB)  Hendaklah ia memintanya dalam iman, dan sama sekali jangan bimbang, sebab orang yang bimbang sama dengan gelombang laut, yang diombang-ambingkan kian ke mari oleh angin.

Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: