Wednesday, November 20, 2019

Revival : Your confession matters

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Your confession matters

Mark 15:39 So when the centurion, who stood opposite Him, saw that He cried out like this and breathed His last, he said, "Truly this Man was the Son of God!"

Markus 15:39 (TB) Waktu kepala pasukan yang berdiri berhadapan dengan Dia melihat mati-Nya demikian, berkatalah ia: "Sungguh, orang ini adalah Anak Allah!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #324. Tahukah anda bahawa pengakuan iman anda tentang Ketuhanan Yesus adalah penting? Pengakuan kepala pasukan tentera itu memberikan satu makna yang luarbiasa. Banyak orang mempertanyakan ketuhanan Yesus. Kadang orang percaya pun sampai terpengaruh dan ikut meragukan Tuhan. Apa yang dapat menunjukkan bahwa Yesus adalah Allah? Kematian-Nya di kayu salib telah membuka mata pasukan Romawi sehingga ia dapat berkata, "sungguh orang ini adalah Anak Allah". Peristiwa penyaliban menegaskan ketuhanan Yesus.

☕ 🍞 Bagi orang yang tidak mengerti, penyaliban dan kematian Yesus adalah kekalahan dan bukti bahawa Yesus bukan Anak Allah. Memang hanya anugerah Tuhan yang dapat mencelikkan kebutaan rohani, untuk memandang Dia yang tersalib dan mengaku, "Sungguh, orang ini adalah Anak Allah!". Kepala pasukan itu mempunyai alasan untuk berkata bahawa Kristus adalah kesayangan sorga, dan untuk-Nya kekuatan Yang Mahakuasa secara khusus sedang bekerja, kerana ia melihat bagaimana Sorga begitu memuliakan-Nya pada saat kematian-Nya dan tidak memihak para penghukum-Nya. "Pastilah," pikirnya, "Dia ini seperti seorang manusia ilahi yang sangat dikasihi Allah." Pikiran ini diungkapkannya dengan kata-kata yang menunjukkan bahawa asal usul-Nya adalah dari kekekalan, seperti Allah, dan peran khusus-Nya sebagai Pengantara, walaupun dia tidak bermaksud demikian.

Apakah pengakuan iman kita? Pengakuan yang jujur inu hanya terjadi saat kita memiliki satu perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus. Tanpa adanya perhubungan yang intim dan pengenalan yang mendalam akan Tuhan Yesus, tidak mungkin akan tahu siapa itu Yesus. Kemungkinan Yesus hanya sekadar manusia yang biasa sahaja bagi kita yang tidak ada pengenalan akan Tuhan dan perhubungan yang intim dengan-Nya. Your confession of who Jesus is in your life matters much. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: