Friday, November 15, 2019

Revival : Think about His Love

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Think about His love


Mark 14:22-24
22 And as they were eating, Jesus took bread, blessed and broke [it,] and gave [it] to them and said, "Take, eat; this is My body. "
23 Then He took the cup, and when He had given thanks He gave [it] to them, and they all drank from it.
24 And He said to them, "This is My blood of the new covenant, which is shed for many.

Markus 14:22-24 (TB)
22 Dan ketika Yesus dan murid-murid-Nya sedang makan, Yesus mengambil roti, mengucap berkat, memecah-mecahkannya lalu memberikannya kepada mereka dan berkata: "Ambillah, inilah tubuh-Ku."
23 Sesudah itu Ia mengambil cawan, mengucap syukur lalu memberikannya kepada mereka, dan mereka semuanya minum dari cawan itu.
24 Dan Ia berkata kepada mereka: "Inilah darah-Ku, darah perjanjian, yang ditumpahkan bagi banyak orang.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #319. Tahukah anda bahawa terkadang kita hanya ingat akan kasih Tuhan Yesus saat mengambil perjamuan kudus saja? Apakah kita masih ingat akan Tuhan Yesus? Ramai yg mengatakan bahawa dirinya Kristian, tetapi dari segi kehidupannya tidak menunjukkan bahawa dia Kristian.  Ramai juga yang mengaku telah menerima Yesus sebagai Tuhan dan juruselamatnya tetapi, tidak Mengenalnya. Ramai yang mengundang Yesus hanya sekadar menjadi tetamu dalam hidup kita, dan tidak mengizinkan Yesus untuk turut campurtangan dan terlibat dalam kehidupan kita.

☕ 🍞 Pada hari ni, apakah kita masih "ingat" akan pengorbanan Yesus bagi kita? Apakah kita masih ingat siapakah Yesus dalam kehidupan kita? Adakah Dia hanya sekadar tetamu yang di undang, ataupun kita telah memberikan-Nya sepenuh kuasa utk bekerja dlm hidup kita? Yesus adalah lebih dari sekadar tetamu. Perjamuan Kudus bukan sekadar upacara untuk mengingat kematian dan kebangkitan Kristus, tetapi lebih merupakan respons umat terhadap tindakan kasih Allah yang telah menyadarkan kita bahawa keselamatan sudah digenapi dengan kematian dan kebangkitan-Nya. Perjamuan Kudus sarat dengan muatan kasih, yang mengingatkan dan memperbolehkan kita untuk meneruskan kasih Allah dalam Yesus Kristus kepada setiap orang. Ingatlah bahawa kematian dan kebangkitan Kristus dalam Perjamuan Kudus harus menjadi bagian integral dari hidup kita yang harus kita beritakan kepada semua orang. 

Kata-kata Yesus dalam perjamuan Paskah tersebut menjadi acuan prosesi Perjamuan Kudus yang kita adakan di gereja. Tujuannya, untuk mengingatkan kita akan pengorbanan tubuh dan darah Yesus yang Ia curahkan demi menebus dosa kita. Tubuh dan darah Kristus telah Ia korbankan bagi kita. Lalu apa respon kita? Kiranya bukan hanya pada saat Perjamuan Kudus kita mengenang kematian dan pengorbanan-Nya di kayu salib. Biarlah di sepanjang hidup, kita senantiasa mengenang cinta kasih dan pengorbanan Kristus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: