Sunday, November 22, 2020

Revival : And Noah did

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : And Noah did


Genesis 7:5 And Noah did according to all that the LORD commanded him.

Kejadian 7:5 (TB) Lalu Nuh melakukan segala yang diperintahkan TUHAN kepadanya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #327. Tahukah anda bahawa orang yang takut akan TUHAN akan melakukan segala perintah Tuhan? Panggilan kepada Nuh sangat baik, seperti seorang ayah yang lembut kepada anak-anaknya untuk datang ke rumah ketika dia melihat malam atau badai datang. Nuh tidak pergi ke dalam bahtera sampai Tuhan memintanya, meskipun dia tahu itu akan menjadi tempat berlindungnya. Ini merupakan satu hal yang sangat nyaman melihat Tuhan mendahului kita dalam setiap langkah yang kita ambil.

☕🍞 Nuh telah bersusah payah untuk membangun bahtera, dan sekarang dia sendiri tetap hidup di dalamnya. Apa yang kita lakukan dalam ketaatan pada perintah Tuhan, dan dalam iman, kita sendiri pasti akan mendapatkan penghiburan, pertama atau terakhir. Saat pembinaan bahtera itu, saya pasti ada tentangan yang luarbiasa dari kiri kanan. Namun Nuh tetap fokus kepada panggilan Tuhan dan melakukan projek pembinaan bahtera itu. Saat kita dipanggil untuk melaksanakan perintah TUHAN, pasti akan ada tentangan dari kiri kanan kita. Pasti akan ada orang yang mengejek kita, memandang rendah pada kita, mensabotaj kita dan macam macam lagi, tetapi itu semua tidak dapat menghambat rencana Tuhan. Tuhan hanya memerlukan seorang yang sanggup taat dan setia kepada-Nya sehingga akhir. Seorang yang tidak mementingkan keinginan dan kepentingan pribadi sendiri tetapi menjadikan kehendak dan perintah Allah sebagai hal yang paling utama di dalam hidupnya.

👉🏼 Memang tidak senang melakukan kehendak-NYA tetapi Tuhan Yesus memberikan kekuatan dan memampukan kita untuk melakukannya. Pastikan akan ada penentangan saat kita melakukan kehendak Allah dan perintah-Nya. Biar apa pun yang terjadi, tetap fokus pada Yesus Kristus dan lakukanlah apa yang Dia perintahkan. You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: