Monday, November 30, 2020

Revival : Stand Still!

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Stand Still!


Genesis 18:22 Then the men turned away from there and went toward Sodom, but Abraham still stood before the LORD.

Kejadian 18:22 (TB) Lalu berpalinglah orang-orang itu dari situ dan berjalan ke Sodom, tetapi Abraham masih tetap berdiri di hadapan TUHAN.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #335. Tahukah anda bahawa kita harus tetap berdiri teguh di hadapan TUHAN? Abraham berdoa agar Allah tidak membinasakan kota itu. Allah menjawab doa Abraham, sekalipun bukan dengan cara yang diharapkan Abraham. Allah tidak menghukum orang benar bersama-sama dengan orang jahat. Ia menyelamatkan yang benar, tetapi membinasakan yang jahat. Pada hari murka Allah akan menimpa bumi ini, Allah telah berjanji untuk meloloskan orang yang benar.

☕ 🍞 Sementara di sekeliling Abraham dipenuhi dengan noda dosa, Abraham tetap berdiri di hadapan TUHAN. Melihat keadaan Sodom Dan Gomorrah, Abraham tetap berdiri di hadapan TUHAN. Abraham tidak tergoyahkan dengan keadaan sekelilingnya. Tetapi dia bangkit dan bersyafaat bagi Sodom dan Gomorrah. Abraham harus tahu, kerana ia adalah sahabat dan orang yang disukai Allah. Juga, kerana dia adalah seorang yang baginya Allah menyediakan kebaikan istimewa dan perkara-perkara besar. Dia akan menjadi sebuah bangsa yang besar. Dan bukan itu saja, melainkan juga di dalam Mesias, yang akan berasal dari keturunannya, segala bangsa di atas bumi akan mendapat berkat. Perhatikan, TUHAN bergaul karib dengan orang yang takut akan Dia. Barangsiapa dengan iman menjalani hidup yang bersekutu dengan Allah, mau tidak mau akan mengenal pikiran-Nya lebih dari orang lain, meskipun bukan melalui nubuatan, melainkan melalui pengetahuan mendalam akan hal-hal yang terjadi.

👉🏼 Abraham hidup bergaul dengan Tuhan seumur hidupnya. Berdiri di hadapan TUHAN adalah satu keistimewaan yang diberikan kepada setiap orang yang percaya. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: