Wednesday, November 4, 2020

Revival : He who has an ear

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : He who has an ear

Revelation 2:7 "He who has an ear, let him hear what the Spirit says to the churches. To him who overcomes I will give to eat from the tree of life, which is in the midst of the Paradise of God."

Wahyu 2:7 (TB) Siapa bertelinga, hendaklah ia mendengarkan apa yang dikatakan Roh kepada jemaat-jemaat: Barangsiapa menang, dia akan Kuberi makan dari pohon kehidupan yang ada di Taman Firdaus Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #309. Tahukah anda bahawa sesiapa yang bertelinga harus mendengar apa yang disampaikan oleh Tuhan Yesus? Kemenangan seorang Kristian adalah apabila dia terus mendengar, menaati dan melakukan suara Roh-Nya berbicara. Panggilan supaya kita memperhatikan. Apa yang dikatakan kepada satu jemaat juga menyangkut semua jemaat lain, di setiap tempat dan zaman.

☕ 🍞 Seorang Pemenang adalah seorang yang, oleh kasih karunia Allah yang diterimanya melalui iman pada Kristus, telah mengalami kelahiran baru dan tinggal tetap dalam kemenangan atas dosa, dunia, dan Iblis. Sekalipun dikelilingi oleh pertentangan dan pemberontakan yang hebat, orang yang menang itu akan menolak untuk menyesuaikan diri dengan dunia ini dan kefasikan yang mungkin ada dalam jemaat. Mereka mendengarkan dan menanggapi apa yang dikatakan oleh Roh kepada jemaat-jemaat, tinggal setia kepada Kristus sampai saat yang paling akhir dan hanya menerima standard Allah yang dinyatakan dalam Firman-Nya yang kudus. Perhatikanlah, perkara-perkara mengenai Allah adalah perkara-perkara besar yang menjadi kepedulian kita bersama: setiap orang yang mempunyai telinga untuk mendengar sesuatu haruslah mendengarkan ini. Ini menunjukkan bahwa Allah tidak menginginkan apa-apa lagi dari kita selain bahwa kita harus memanfaatkan dan mengembangkan dengan benar kemampuan-kemampuan yang sudah diberikan-Nya kepada kita. 

👉🏼 Kepada orang yang bertelinga, Ia meminta mereka untuk mendengar, kepada orang yang berakal, supaya menggunakan akal mereka. Oleh sebab itu, ketidaktahuan orang bukanlah disebabkan oleh kerana mereka tidak mempunyai kuasa, melainkan karena mereka tidak mempunyai keinginan. Oleh kerananya, orang-orang demikian tidak mendengar, sebab, seperti ular beludak yang tuli, mereka menutupi telinga mereka. Berikanlah diri kita dipimpin oleh suara Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: