Sunday, November 15, 2020

Revival : The Second Death

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The second death 

Revelation 21:8 "But the cowardly, unbelieving, abominable, murderers, sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars shall have their part in the lake which burns with fire and brimstone, which is the second death."

Wahyu 21:8 (TB) "Tetapi orang-orang penakut, orang-orang yang tidak percaya, orang-orang keji, orang-orang pembunuh, orang-orang sundal, tukang-tukang sihir, penyembah-penyembah berhala dan semua pendusta, mereka akan mendapat bagian mereka di dalam lautan yang menyala-nyala oleh api dan belerang; inilah kematian yang kedua."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #320. Tahukah anda bahawa hukuman yang lebih dahsyat menanti bagi setiap orang yang tidak mau bertobat? Allah menyebutkan beberapa golongan orang yang akan dicampakkan di lautan api yang menyala-nyala oleh belerang itu.

☕ 🍞 Para "penakut" ialah mereka yang lebih takut akan penolakan dan ancaman manusia daripada menghargai kesetiaan kepada Kristus dan kebenaran Firman-Nya. Keamanan pribadi dan kedudukan di antara orang-orang lain lebih bermakna bagi mereka daripada kesetiaan. Di antara orang "penakut" ini ada orang-orang yang tadinya termasuk umat Allah tetapi mereka berkompromi dan berhenti berperang sehingga tidak menang. Orang "yang tidak percaya" itu meliputi mereka yang dulu percaya pada Kristus, tetapi dikalahkan oleh berbagai dosa, seperti yang tercantum di sini. Mengaku Kristus dan kemudian mempraktikkan kejahatan adalah kebencian bagi Allah. Banyak gereja zaman sekarang memberitakan bahwa adalah mungkin bagi seorang untuk menjadi seorang anak Allah yang sejati dan sekaligus seorang amoral, pendusta, pezina, homoseksual atau pembunuh. Orang semacam itu menyangkal firman Allah yang sudah jelas di sini. Orang-orang penakut berada di urutan depan dalam senarai ini. Mereka ini orang-orang yang begitu jahat dan kejam sampai tidak berani memikul salib Kristus, tetapi juga begitu putus asanya sampai terjerumus ke dalam segala macam kejahatan yang menjijikkan. Hukuman mereka. Mereka tidak ingin dibakar demi Kristus, dan kerana itu harus dibakar dalam neraka demi dosa. Mereka harus mengalami kematian lain setelah kematian jasmani. Kesakitan luar biasa dan kengerian kematian yang pertama mengantar mereka kepada kengerian dan kesakitan kematian kekal yang teramat jauh lebih perih lagi.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian adakah kita kedapatan di dalam senarai ini? Mungkin sudah berkali-kali Tuhan Yesus memberikan amaran serta peringatan kepada kita, namun kita tetap tidak mengendahkannya. Sekiranya pada hari ini anda mendengar suara Tuhan berbicara, janganlah keraskan hati anda. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: