Monday, November 23, 2020

Revival : God remembered

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God remembered 


Genesis 8:1 Then God remembered Noah, and every living thing, and all the animals that were with him in the ark. And God made a wind to pass over the earth, and the waters subsided.

Kejadian 8:1 (TB) Maka Allah mengingat Nuh dan segala binatang liar dan segala ternak, yang bersama-sama dengan dia dalam bahtera itu, dan Allah membuat angin menghembus melalui bumi, sehingga air itu turun.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #328. Tahukah anda bahawa Tuhan mengingati anda? Selama seratus lima puluh hari Nuh bersama keluarganya dan segala binatang tinggal di dalam bahtera. Hampir 5 bulan mereka kena lock down di dalam bahtera itu. Dan air bah pun menutupi permukaan bumi. Lalu bahtera itu di ombang ambingkan dan mereka melewati segala keadaan cemas dan dahsyat sementara masih di dalam bahtera itu.

☕ 🍞 Nuh tidak mendengar dari Allah selama 150 hari. Imannya sedang diuji, kerana ia tidak tahu bila air akan surut atau bila Allah akan turun tangan lagi. Lalu Allah bertindak kerana perhatian dan kasih-Nya kepada Nuh sekeluarga. Perlakuan Allah terhadap Nuh dicatat untuk memberikan kepada semua umat Allah yang setia harapan dan keyakinan terhadap cara-cara-Nya. Jikalau Allah tidak bertindak selama waktu yang lama di dalam hidup saudara, saudara dapat yakin bahwa Dia akan bertindak lagi dan menunjukkan perhatian-Nya yang penuh kasih kepada saudara. Saat ini tugas saudara adalah menghampiri Tuhan dan tetap taat dengan setia kepada Firman dan Roh-Nya. Whatever you are going through in your life now has an expiry date. This period of trials and testing will soon end. Di dalam masa ini tetap percaya dan tetap berpegang teguh kepada Tuhan Yesus.

👉🏼 Kita tahu bahwa menunggu merupakan pekerjaan yang menjemukan. Apalagi zaman ini memicu orang untuk melakukan segala sesuatu secara instant. Nuh dan keluarganya sudah terombang-ambing di dalam bahtera selama seratus lima puluh hari. Tanpa peralatan navigasi dan tanpa seorang pun yang memiliki keahlian berlayar di dalam bahtera itu. Sungguh Allah menyertai mereka. Hallelujah 🙌! Demikianlah juga Yesus menyertai anda dan saya. Adakah anda sedang mengalami keadaan terombang ambing di dalam iman anda? Jangan tinggalkan bahtera itu sebelum tamat waktunya. Janganlah mengambil keputusan atau tindakan yang akan terus membinasakan anda. Carilah Tuhan Yesus selama masih di dalam bahtera itu dan di dalam keadaan yang anda sedang lewati. Nantikanlah Tuhan. Dia pasti akan bertindak. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: