Tuesday, November 10, 2020

Revival : I am coming soon

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I am coming soon!


Revelation 3:11  Behold, I am coming quickly! Hold fast what you have, that no one may take your crown.

Wahyu 3:11 (TB)  Aku datang segera. Peganglah apa yang ada padamu, supaya tidak seorang pun mengambil mahkotamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #315. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus akan segera datang? Filadelfia adalah kota termuda di antara ketujuh kota yang disebut dalam kitab Wahyu. Kota ini dibangun oleh Raja Attalus II sekitar tahun 150 SM. Attalus membangun kota itu untuk menyatakan rasa kasih yang begitu besar kepada Eumenes, saudara laki-lakinya. Oleh kerana itu kota ini diberi nama Filadelfia, dari kata Yunani yang artinya "orang yang mengasihi saudara laki-lakinya".

☕🍞 Yesus mengirimkan surat kepada jemaat ini untuk memuji pekerjaan mereka, ketaatan mereka kepada firman Tuhan dan keteguhan mereka untuk tidak menyangkal nama Kristus dalam penderitaan mereka. Dia mendorong agar mereka tetap tekun dan bertahan di dalam penderitaan. Tuhan berjanji kepada mereka yang setia bahwa Dia akan memelihara mereka dari kesukaran lebih besar yang akan terjadi. Yesus Kristus berseru kepada jemaat untuk terus bertekun. “Peganglah apa yang ada padamu". Kita telah memiliki harta karun yang sangat berharga ini, iaitu keselamatan kita di dalam Kristus Yesus maka peganglah itu erat-erat. Yesus akan segera datang untuk melepaskan dan melegakan kita semua yang di bawah pencobaan, untuk memberi imbalan atas kesetiaan kita, dan untuk menghukum orang-orang yang murtad. Orang Kristian yang bertekun akan memenangkan hadiah yang diambil dari orang-orang yang dulu mengaku percaya tetapi kemudian murtad.

👉🏼 Satu hal yang harus kita sedari bahawa Tuhan mengingatkan kita bahwa mahkota yang disediakan bagi setiap kita bukan merupakan jaminan. Kalau kita berpuas diri dan tidak rajin lagi bagi Kristus, maka kita tidak akan menerima hadiah sebagai pemenang. Perlumbaannya belum selesai lagi oleh kerana itu, tetaplah setia sampai akhir. Janganlah kita berlaku curang. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: