Wednesday, November 18, 2020

Revival : The manipulative devil

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The manipulative devil


Genesis 3:4 Then the serpent said to the woman, "You will not surely die."

Kejadian 3:4 (TB) Tetapi ular itu berkata kepada perempuan itu: "Sekali-kali kamu tidak akan mati,"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #323. Tahukah anda bahawa iblis adalah bapa kepada tipu muslihat? Umat manusia terikat kepada Allah oleh iman pada firman-Nya sebagai kebenaran mutlak. Mengetahui hal ini, Iblis berusaha untuk menghancurkan iman wanita kepada apa yang dikatakan Allah dengan menimbulkan keragu-raguan mengenai Firman itu. Iblis memberi kesan bahwa Allah tidak bersungguh-sungguh dengan perkataan-Nya. Dengan kata lain, kebohongan pertama Iblis merupakan suatu bentuk antinomisme, menyangkal hukuman mati untuk dosa dan kemurtadan.

☕ 🍞 Salah satu dosa utama manusia ialah tidak percaya pada firman Allah. Yakni percaya bahwa Allah tidak bersungguh-sungguh ketika berbicara tentang keselamatan, kebenaran, dosa, hukuman dan kematian. Kebohongan Iblis yang paling bertahan ialah bahwa dosa dan pemberontakan kepada Allah yang tidak disesali dan disengaja tidak akan mengakibatkan perpisahan dengan Allah dan kutukan kekal. Saat firman Tuhan diputarbalikkan, seharusnya kita menolaknya dengan tegas, bukan mendiskusikannya. Justru kerana perempuan itu membuka ruang diskusi, ular berkesempatan menanamkan keraguan akan iktikad baik Tuhan. Bahwa Tuhan memaksudkan larangan memakan buah pengetahuan baik dan jahat itu adalah supaya manusia jangan menjadi sama seperti Diri-Nya. Justru itulah godaan yang manusia tidak dapat elakkan.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian, kita harus mengenal pasti modus operandi si iblis. Cara Iblis memulai perbincangan dengan perempuan itu ketika dia sedang SENDIRIAN. Kalau saja dia tetap dekat dengan rusuk yang darinya dia baru saja diambil, dia tidak akan terpapar bahaya seperti itu. Ada banyak cobaan, yang mengambil banyak keuntungan dari kesendirian, tetapi persekutuan orang-orang kudus memberikan banyak kekuatan dan perlindungan bagi MEREKA. Ketahuilah bahawa saat kita jauh dari Tuhan dan ketika kita bersendirian, maka pada saat yg tidak terduga itulah iblis akan membisikkan tipu muslihatnya dan sekiranya iman kita tidak teguh maka dengan senangnya kita akan tergoda. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: