Friday, November 13, 2020

Revival : They overcame the devil!

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : They overcame the devil


Revelation 12:11  And they overcame him by the blood of the Lamb and by the word of their testimony, and they did not love their lives to the death.

Wahyu 12:11 (TB)  Dan mereka mengalahkan dia oleh darah Anak Domba, dan oleh perkataan kesaksian mereka. Karena mereka tidak mengasihi nyawa mereka sampai ke dalam maut.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #318. Tahukah anda bahawa kita dapat mengalahkan iblis? Oleh darah Anak Domba, oleh kesaksian kita, iblis dikalahkan dan kuasanya dihancurkan. Orang percaya yang setia di bumi mengalahkan Iblis dan dibebaskan dari kuasanya oleh darah Anak Domba, dengan kesaksian mereka untuk memuliakan Kristus dan dengan menunjukkan kerelaan untuk melayani Kristus tanpa mementingkan diri sendiri. 

☕ 🍞 Orang percaya mengalahkan iblis dengan darah Anak Domba, dan kata-kata kesaksian mereka iaitu pemberitaan Injil yang penuh kuasa, melalui Allah, untuk merobohkan segala tembok tembok dosa.  Dengan keberanian dan kesabaran mereka dalam penderitaan, mereka tidak begitu mementingkan diri mereka tetapi mereka dapat menyerahkannya kepada Kristus.  Inilah para pejuang dan senjata yang digunakan oleh orang Kristian untuk mengalahkan kuasa kejahatan, dosa, penyembahan berhala, serta segala tipu muslihat iblis dan jika orang Kristian terus berperang dengan senjata ini, dan seperti ini, kemenangan mereka akan lebih banyak dan mulia, dan efeknya lebih tahan lama.  Orang-orang tebusan dikalahkan dengan ketergantungan sederhana pada darah Kristus, sebagai satu-satunya dasar pengharapan mereka.

👉🏼 Oleh kerana kita berperang bukan melawan orang-orang yang di bumi ini. Tetapi kita berperang melawan roh-roh jahat dan semua kuasa yang memerintah roh-roh jahat itu. Mereka itulah yang sekarang menguasai dunia yang gelap ini dari langit di atas. Kerana itu kita perlu memakai semua alat perang dari Allah, supaya pada waktu musuh datang menyerang kita, kita tidak lari tetapi kita dapat melawannya dan tetap bertahan sampai perang berakhir.  Jadi, berdirilah teguh. Peganglah ajaran yang benar dari Allah. Kerana ajaran benar itu seperti ikat pinggang yang akan membuat kamu siap untuk bertindak. Percayalah bahwa anda sudah dibenarkan Allah oleh kerana Kristus. Dengan percaya demikian anda seperti sudah mengenakan baju besi yang akan melindungi kamu dari serangan musuh. Dan teruslah berpegang kepada Kabar Baik tentang Kristus. Kabar itu menolong anda supaya anda merasa tenang dalam perlindungan Allah. Teruslah berpegang kepada kabar itu sama seperti seorang tentara selalu memakai sepatu yang kuat, supaya anda tetap berdiri teguh dalam peperangan. Selain itu, teruslah yakin dan percaya kepada Tuhan Yesus. Kerana keyakinan anda itu seperti alat perang yang melindungi kamu dari semua anak panah berapi yang dilepaskan oleh iblis kepada kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: