Sunday, November 1, 2020

Revival : Keep yourselves in the love of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Keep yourselves in the love of God 


Jude 1:21  keep yourselves in the love of God, looking for the mercy of our Lord Jesus Christ unto eternal life.

Yudas 1:21 (TB)  Peliharalah dirimu demikian dalam kasih Allah sambil menantikan rahmat Tuhan kita, Yesus Kristus, untuk hidup yang kekal.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #306. Tahukah anda bahawa kita harus memelihara dan membangun iman kita di dalam kasih anugerah Tuhan Yesus? Peliharalah anugerah kasih terhadap Allah dalam tindakan dan kegiatannya yang penuh semangat di dalam jiwamu. Berhati-hatilah agar kamu tidak menjauhkan diri dari kasih Allah kepadamu, atau penyataannya yang menyenangkan, menggembirakan, dan menguatkan. Peliharalah dirimu dalam jalan Allah, jika kamu ingin tetap berada di dalam kasih-Nya.

☕🍞 Hidup kekal hanya dapat ditemukan melalui rahmat. Rahmat merupakan satu-satunya pembelaan kita, bukan jasa. Seandainya pun berupa jasa, ini bukanlah jasa kita sendiri, melainkan jasa orang lain bagi kita untuk mendapatkan bagi kita apa yang sebenarnya tidak mampu kita tuntut atau harapkan. Telah dikatakan bahwa ini bukan hanya melalui rahmat Allah sebagai Pencipta kita, tetapi juga rahmat Tuhan kita, Yesus Kristus sebagai Penebus. Semua orang yang datang ke sorga harus datang ke sana melalui Yesus Kristus Tuhan kita, sebab di bawah kolong langit ini tidak ada nama lain yang diberikan kepada manusia yang olehnya kita dapat diselamatkan, selain melalui Tuhan Yesus saja. Pengharapan penuh iman akan hidup kekal dapat mempersenjatai kita terhadap jerat dosa. Iman yang hidup akan harapan yang membahagiakan itu akan membantu kita memadamkan segala hawa nafsu kita yang terkutuk.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian, peliharalah apa yang sudah anda terima daripada Tuhan Yesus. Pastikan iman anda terus berakar lebih dalam lagi dan terus dibina di atas dasar kebenaran firman Tuhan yang benar dan teguh. Jangan sia-siakan keselamatan anda. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: