Saturday, October 31, 2020

Revival : Hold on to the Faith!

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Hold on to the Faith! 


Jude 1:3  Beloved, while I was very diligent to write to you concerning our common salvation, I found it necessary to write to you exhorting you to contend earnestly for the faith which was once for all delivered to the saints.

Yudas 1:3 (TB)  Saudara-saudaraku yang kekasih, sementara aku bersungguh-sungguh berusaha menulis kepada kamu tentang keselamatan kita bersama, aku merasa terdorong untuk menulis ini kepada kamu dan menasihati kamu, supaya kamu tetap berjuang untuk mempertahankan iman yang telah disampaikan kepada orang-orang kudus.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #305. Tahukah anda bahawa kita harus mempertahankan iman yang kita miliki saat ini? Mereka yang setia kepada Kristus diberikan tugas yang sangat serius untuk "mempertahankan iman" yang disampaikan Allah kepada para rasul dan orang kudus.

☕🍞 "Iman itu" terdiri atas Injil yang diberitakan Kristus dan para rasul. Iman itu merupakan kebenaran yang sudah kukuh dan tidak dapat berubah, diberikan oleh Roh Kudus dan diungkapkan dalam Perjanjian Baru. Akan tetapi, "iman itu" bukan sekadar kebenaran objektif saja. Iman juga adalah cara hidup yang harus dijalankan dalam kasih dan kemurnian. Itulah suatu kerajaan yang datang dengan kuasa untuk membaptiskan semua orang percaya di dalam Roh Kudus supaya mereka dapat memberitakan Injil kepada semua bangsa. Kata "berjuang"  menggambarkan pertempuran yang harus diikuti oleh seorang percaya yang setia dalam rangka mempertahankan iman. Kata ini secara harfiah artinya "bergumul", "menderita", "di bawah tekanan besar", atau "berjuang dalam pertempuran". Namun demikian, kita tidak disuruh untuk bertempur dengan senjata api dan sebagainya kerana perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging. Memperjuangkan iman berarti berhadapan langsung dengan mereka di dalam gereja yang menyangkal kekuasaan Alkitab atau memutarbalikkan iman yang sejati sebagaimana disampaikan oleh Kristus dan para rasul, dan memberitakannya sebagai kebenaran yang menebus semua orang.

👉🏼 Kita harus sangat berhati-hati untuk memastikan agar iman Kristian sejatilah yang kita percayai, akui, sebarkan, dan perjuangkan. Bagi dunia yang tidak mengenal dan menolak Injil, ada penentangan serta hambatan, jerat-jerat rohani yang ingin melumpuhkan iman Kristian dari pelbagai rupa. Itulah sebabnya orang Kristian segala zaman harus berjuang mempertahankan iman kristianinya terhadap penentangan dunia. Hanya yang setia sampai akhir akan mendapatkan mahkota 👑 kehidupan. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: