Saturday, October 17, 2020

Revival : Propitiation for our sins

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Propitiation for our sins 

1 John 2:2  And He Himself is the propitiation for our sins, and not for ours only but also for the whole world.

1 Yohanes 2:2 (TB)  Dan Ia adalah pendamaian untuk segala dosa kita, dan bukan untuk dosa kita saja, tetapi juga untuk dosa seluruh dunia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #291. Tahukah anda bahawa Yesus adalah solusi bagi dunia ini? Sebagai "pendamaian untuk segala dosa kita", Yesus menanggung hukuman untuk dosa kita dan memenuhi hukuman Allah yang adil terhadap dosa. Pengampunan dosa kini ditawarkan kepada semua orang di dunia dan diterima oleh mereka yang berbalik kepada Kristus dalam pertobatan dan iman.

☕ 🍞 Dosa adalah sebuah fakta yang terjadi juga di dalam hidup orang Kristian. Akan tetapi, selalu ada pengampunan bagi dosa yang diakui. Yohanes memang menginginkan pembacanya serius memperhatikan masalah dosa. Ia berharap mereka tidak berbuat dosa, kerana dosa dapat merosakkan persekutuan mereka dengan Allah. Pertobatan seharusnya mengubah hubungan manusia dengan dosa. Lagi pula Allah tidak pernah menginginkan manusia melakukan dosa.  Jika manusia berdosa juga, itu terjadi kerana kelemahan manusia sebab tidak bergantung pada Yesus. Namun tidak berhenti sampai di situ. Kita memiliki seorang Pembela, yaitu Yesus Kristus. Seorang pembela biasanya harus membela dengan menunjukkan bukti-bukti bahwa kliennya tidak bersalah. Tetapi Yesus setuju bahwa manusia bersalah! Kemudian Ia mengajukan pengorbanan-Nya untuk menggantikan kebersalahan kita, dan dosa seluruh dunia! Setelah itu persekutuan manusia dengan Allah diperbaiki. 

👉🏼 Ia menjadi korban demi penebusan, korban persembahan pendamaian yang telah dipersembahkan kepada Sang Hakim bagi semua pelanggaran kita terhadap keagungan, hukum, dan pemerintahan Sang Hakim. Tidak saja bagi orang-orang percaya pada masa lampau atau sekarang, tetapi juga bagi dosa-dosa semua orang yang akan percaya kepada-Nya atau datang kepada Allah melalui Dia. Jangkauan dan tujuan kematian Sang Pengantara menjangkau semua suku, bangsa, dan negara. Jesus is the answer and solution for this world! Datanglah kepada-Nya, dan mengakui kesalahan serta dosa kita. Oleh kerana kemurahan dan kasih karunia-Nya, kita diperdamaikan, diampuni dan dikasihi Allah. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: