Thursday, October 1, 2020

Revival : Never be ashamed

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Never be ashamed 


1 Peter 4:16 Yet if anyone suffers as a Christian, let him not be ashamed, but let him glorify God in this matter.

1 Petrus 4:16 (TB) Tetapi, jika ia menderita sebagai orang Kristen, maka janganlah ia malu, melainkan hendaklah ia memuliakan Allah dalam nama Kristus itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #275. Tahukah anda bahawa kita tidak seharusnya merasa malu mengaku diri kita Kristian? Jika seseorang menderita sebagai orang Kristian kerana perkara agama Kristian, dan dengan penuh kesabaran, maka janganlah ia menganggapnya sebagai sesuatu yang memalukan, tetapi menerimanya sebagai suatu kehormatan. Dan ia patut memuliakan Allah yang telah menghargainya dengan jalan menderita seperti itu.

🍞☕ Kita mempunyai alasan untuk bersyukur kepada Allah atas kehormatan yang kita peroleh ketika Ia memanggil kita untuk menderita demi kebenaran dan Injil-Nya, kerana kita melakukan ajaran-ajaran atau kewajiban-kewajiban Kristian. Menjadi pengikut Kristus ada risikonya, tetapi Yesus berjanji bahwa Dia menyertai kita. Risikonya adalah, dicemooh oleh orang, dimaki hamun, diejek, dipulaukan, dianiayai, dah macam macam lagi terjadi saat kita tetap berdiri untuk kebenaran dan untuk Kristus. Jangan malu mengaku diri kita pengikut Yesus Kristus! Kristian yang mengikuti jejak Yesus tak akan luput dari serangan dunia ini. Serangan kepada iman Kristian harus diterima dengan sukacita dan tidak malu; sebagai penguji kemurnian iman kepada Kristus. Penindasan terhadap iman Kristian tidak seharusnya menyebabkan kehancuran; justru semakin menguatkan komitmennya kepada Tuhan. Mengisi waktu dengan bijak, melayani dengan dedikasi dan kasih, tegar menghadapi tantangan iman, adalah nasihat yang perlu Kristian hayati dan turuti.

👉🏼 Adakah orang yang bersedia dengan senang hati menerima penderitaan, penindasan, dicemooh, dipulaukan, dihina, dikutuk dan sebagainya? Siapakah orang yang dengan suka rela bersedia menjalani proses yang menyakitkan ini? Sesungguhnya tidak ada seorang pun yang bersedia menjalani kesemua ini. Namun sebagai pengikut Kristus, hendaknya kita tidak menolak penderitaan, bila itu merupakan konsekuensi kerana berpihak pada kebenaran. Bagaimana dengan anda? Adakah anda malu mengakui diri anda pengikut Kristus di khalayak ramai? Lihatlah kepada Daniel dan rakan-rakannya. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: