Thursday, October 15, 2020

Revival : Living a lie

 Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

🍳 🍳 πŸ‰ πŸ† πŸ‡ 🍈 🍐 πŸ‘ πŸ„ 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 πŸ” πŸ₯“ 🍱 🍣



Revival : Living a lie



1 John 1:6  If we say that we have fellowship with Him, and walk in darkness, we lie and do not practice the truth.


1 Yohanes 1:6 (TB)  Jika kita katakan, bahwa kita beroleh persekutuan dengan Dia, namun kita hidup di dalam kegelapan, kita berdusta dan kita tidak melakukan kebenaran.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #289. Tahukah anda bahawa kita mengatakan yang kita beroleh persekutuan dengan Tuhan, namun masih tinggal di dalam kegelapan? Hidup dalam kegelapan artinya hidup di dalam dosa dan kesenangan yang amoral. Orang semacam itu tidak "beroleh persekutuan dengan Dia" yaitu mereka tidak dilahirkan oleh Allah. Mereka yang mempunyai persekutuan dengan Allah mengalami kasih karunia dan hidup kudus di hadapan-Nya.


☕ 🍞 Seseorang yang hidup dalam terang bukannya tampak dari pengakuannya tetapi bagaimana ia hidup dalam kebenaran firman Tuhan. Seandainya pun ia rajin beribadah setiap minggu, rajin melayani, dan rajin mengadakan ibadah keluarga, belum dapat dipastikan bahwa ia hidup dalam terang, mungkin ia hanya melakukan semuanya itu secara rutin. Namun seorang yang sungguh-sungguh hidup benar di hadapan Tuhan, sudah dapat dipastikan bahwa ia hidup dalam terang. Persekutuan dengan Allah berarti persekutuan dalam Terang, oleh kerana itu persekutuan manusia dengan Allah tidak mungkin terjadi dalam kegelapan. Dosa mengakibatkan rosaknya persekutuan dengan Allah dan dengan sesama. Orang menyatakan dirinya memiliki persekutuan dengan Allah, tetapi merasa tidak perlu mengaku dosa kepada Allah. Allah adalah Terang. Ketika kita menghampiri Terang, maka kegelapan diri kita akan disoroti. Allah tidak hanya menyingkapkan dosa-dosa kita, tetapi juga mengarahkan kita untuk melihat kuasa darah Yesus yang menyucikan segala dosa kita.


πŸ‘‰πŸΌ Berjalan atau hidup di dalam kegelapan berarti hidup dan bertindak sesuai dengan kebodohan, kesalahan, dan perbuatan yang sangat keliru sehingga bertentangan dengan tuntutan-tuntutan dasar dari kepercayaan kita di dalam Kristus Yesus. Hidup di dalam terang bukan sekadar percaya dan mengakui tetapi memancarkan terang Illahi melalui sikap dan perbuatan terang. Seorang yang sungguh-sungguh hidup dalam terang akan meninggalkan segala bentuk kejahatan dan kehidupan kegelapan, karena terang itu telah menelanjangi segala perbuatan kegelapan. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...! 

#SpreadRevival #GreaterMovement 


Tuhan Memberkati...!


In His Majestic service,


†_=ShErKaRL KuGaN=_†

TFGM's Daily Devotion 

http://sherkarl.blogspot.com


** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: