Thursday, October 22, 2020

Revival : The Anointing teaches you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Anointing teaches you 

1 John 2:27 But the anointing which you have received from Him abides in you, and you do not need that anyone teach you; but as the same anointing teaches you concerning all things, and is true, and is not a lie, and just as it has taught you, you will abide in Him.

1 Yohanes 2:27 (TB) Sebab di dalam diri kamu tetap ada pengurapan yang telah kamu terima dari pada-Nya. Karena itu tidak perlu kamu diajar oleh orang lain. Tetapi sebagaimana pengurapan-Nya mengajar kamu tentang segala sesuatu — dan pengajaran-Nya itu benar, tidak dusta — dan sebagaimana Ia dahulu telah mengajar kamu, demikianlah hendaknya kamu tetap tinggal di dalam Dia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #296. Tahukah anda bahawa Pengurapan yang kita terima daripada Tuhan, iaitu Roh Kudus, akan mengajarkan segala sesuatu kepada kita? Semua anak Tuhan diberikan "pengurapan" iaitu Roh Kudus untuk menuntun mereka kepada kebenaran. Selama orang percaya tinggal tetap dalam Kristus dan membaca Firman Allah, Roh Kudus menolong mereka untuk memahami kebenaran penebusannya.

☕ 🍞 Semua orang percaya dapat menyelidiki dan mengetahui kebenaran Allah serta belajar satu dari yang lain melalui saling mengajar dan menasihati. Demikianlah, orang percaya memiliki dua pelindung terhadap kesalahan doktrin -- penyataan alkitabiah dan Roh Kudus. Orang percaya tidak memerlukan mereka yang mengajarkan apa yang bukan doktrin alkitabiah. Inilah yang dimaksudkan oleh Yohanes dengan perkataan "tidak perlu kamu diajar oleh orang lain". Orang-orang Kristian sejati memiliki penegasan batiniah akan kebenaran ilahi yang telah mereka miliki kerana Roh Kudus telah menanamkannya pada pikiran dan hati mereka. Pengurapan, yakni pencurahan kasih karunia ke atas murid-murid yang bersungguh-sungguh, merupakan meterai bagi kebenaran dan ajaran Kristus, sebab tidak ada yang dapat memberikan meterai itu selain Allah sebab Dia yang telah meneguhkan kita di dalam Kristus, adalah Allah yang telah mengurapi.

👉🏼 Pengurapan itu lebih baik daripada pengajaran yang diberikan manusia: “kerana itu tidak perlu kamu diajar oleh orang lain." Namun, bukan berarti bahwa pengurapan ini akan mengajarmu tanpa pelayanan yang telah ditentukan. Pengurapan merupakan bukti pasti akan kebenaran, dan semua yang diajarkannya merupakan kebenaran sempurna yang tidak ada salah. Pengajaran dan pencerahan yang diberikan-Nya pastilah di dalam dan dari kebenaran. Roh Kebenaran tidak akan berdusta. Ia mengajarkan segala hal, yakni semua hal di dalam tatanan sekarang ini, semua hal yang kita perlukan untuk mengenal Allah di dalam Kristus dan kemuliaannya di dalam Injil. Roh Kudus telah dikirimkan kepada kita semua oleh itu izinkanlah Roh-Nya bekerja di dalam hati kita mengajar dan membentuk pribadi kita seturut kehendak-NYA. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: