Tuesday, October 6, 2020

Revival : Life and godliness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Life and godliness 


2 Peter 1:3  as His divine power has given to us all things that pertain to life and godliness, through the knowledge of Him who called us by glory and virtue,

2 Petrus 1:3 (TB)  Karena kuasa ilahi-Nya telah menganugerahkan kepada kita segala sesuatu yang berguna untuk hidup yang saleh oleh pengenalan kita akan Dia, yang telah memanggil kita oleh kuasa-Nya yang mulia dan ajaib.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #280. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menganugerahkan kepada kita segala sesuatu yang berguna untuk hidup yang saleh? Kasih Bapa sorgawi kita, keselamatan melalui Yesus Kristus, syafaat Kristus bagi kita di sorga, baptisan Roh Kudus dan perihal Ia mendiami kita, persekutuan dengan orang kudus, dan Firman Allah yang diilhami sudah memadai untuk memenuhi semua keperluan hidup dan kesalehan orang percaya.

☕ 🍞 Kita harus mengakui dan menyatakan Allah sebagai yang telah memanggil kita, sebab demikianlah Dia digambarkan di sini: Dia, yang telah memanggil kita kepada kemuliaan dan kebajikan. Rancangan Allah dalam memanggil atau mempertobatkan umat manusia adalah untuk membawa mereka kepada kemuliaan dan kebajikan, yakni, damai sejahtera dan kasih karunia, sebagaimana dipahami oleh sejumlah orang. Tuhan telah memberikan segala sesuatu yang kita perlukan untuk terus hidup saleh sesudah kita bertobat dan berbalik kepada Tuhan. Oleh kerana kasih karunia dan kemurahan Tuhan, kita diperbaharui dan diubah sehingga kita mengenali TUHAN dengan lebih dalam lagi. Hidup saleh itu adalah mengambil bagian dari kodrat Ilahi dan luput dari hawa nafsu dunia yang membinasakan. Maka, tanggungjawab kita adalah bertumbuh menjadi dewasa dalam iman. Petrus mengingatkan para pembacanya bahwa mereka adalah umat pilihan oleh kerana kemuliaan dan kecemerlangan Kristus kita dipanggil, dan inilah juga hasil akhir dari kehidupan Kristian.

👉🏼 Sebagai orang-orang yang dipanggil, marilah kita terus berusaha untuk mengenali Tuhan dengan lebih dalam lagi. Biarlah iman kita makin hari makin bertumbuh di dalam pengenalan akan Tuhan dan Firman-Nya. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: