Wednesday, September 30, 2020

Revival : Spirit of glory

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Spirit of glory 


1 Peter 4:14  If you are reproached for the name of Christ, blessed are you, for the Spirit of glory and of God rests upon you. On their part He is blasphemed, but on your part He is glorified.

1 Petrus 4:14 (TB)  Berbahagialah kamu, jika kamu dinista karena nama Kristus, sebab Roh kemuliaan, yaitu Roh Allah ada padamu. 


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #274. Tahukah anda bahawa Roh Tuhan ada di dalam anda? Mereka yang menderita kerana kesetiaan kepada Kristus diberkati, kerana Roh Kudus akan berdiam atas mereka dengan cara istimewa. Kehidupan mereka akan penuh kehadiran Roh untuk bekerja dalam mereka, memberkati, menolong, dan memberikan mereka panjar dari kemuliaan surga.

☕ 🍞 Berbahagialah kamu jika kamu dinista kerana nama Kristus. Sebuah ucapan berkat yang lain lagi. Roh Allah ada padamu. Allah berdiri bersama-sama dengan orang-orang yang mati sebagai martir. Ingatlah akan pancaran kemuliaan Stefanus ketika ia mati. Sementara manusia menggertak dan menghujat, ketenangan seorang martir memuliakan Allahnya. Petrus percaya bahwa penderitaan semacam ini akan menjadi bagian mereka. Mereka akan dicerca, dijelek-jelekkan, dan difitnah kerana nama atau demi kepentingan Kristus. Untuk hal seperti itu, ia menegaskan, berbahagialah kamu. Alasannya adalah, kerana kamu memiliki roh Allah untuk menguatkan dan menghiburmu. Roh Allah juga merupakan Roh kemuliaan, yang akan membawamu melalui semua kesukaran, mengangkatmu melewatinya dengan penuh kemuliaan, serta mempersiapkan dan memeteraikanmu untuk kemuliaan kekal. Roh kemuliaan ini ada padamu, diam di dalammu, mendukungmu, dan berkenan denganmu.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian, berbahagialah dalam melewati segala pencobaan dan penderitaan kerana upahmu besar di sorga. Tetap  semangat, tetap setia, tetap taat kepada Tuhan hingga akhir nafas anda. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: