Sunday, September 20, 2020

Revival : Kept by the power of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Kept by the power of God 


1 Peter 1:5 who are kept by the power of God through faith for salvation ready to be revealed in the last time.

1 Petrus 1:5 (TB) Yaitu kamu, yang dipelihara dalam kekuatan Allah karena imanmu sementara kamu menantikan keselamatan yang telah tersedia untuk dinyatakan pada zaman akhir.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #264. Tahukah anda bahawa kita dilindungi dalam kekuatan Tuhan? Kata dipelihara yang dipakai di sini adalah kata yang sama yang dipakai. Paulus, "Damai sejahtera Allah ... akan memelihara hati dan pikiranmu dalam Kristus Yesus." kerana iman. Keselamatan yang telah tersedia untuk dinyatakan pada zaman akhir. Keselamatan yang tersedia ini sudah dapat dinikmati sekarang sekalipun makna sepenuhnya masih menantikan penyataan puncaknya.

☕ 🍞 Orang percaya "dipelihara atau dilindungi" dalam kekuatan Allah terhadap semua kekuasaan kejahatan yang hendak menghancurkan kehidupan dan keselamatan mereka dalam Kristus. Syarat penting yang diperlukan untuk memperoleh perlindungan Allah ini ialah "iman". Allah yang melindungi kita dengan kasih karunia-Nya tidaklah bekerja secara sewenang-wenang saja, kerana hanya "oleh iman" orang percaya dilindungi oleh kuasa Allah, seperti "kerana iman" orang percaya itu selamat. Demikianlah, iman yang hidup di dalam Kristus sebagai Tuhan dan Juruselamat adalah tanggung jawab kita sekarang untuk memiliki perlindungan Allah. Perlindungan Allah oleh iman orang percaya adalah "keselamatan". Dalam hal ini keselamatan menunjuk kepada dimensi yang akan datang dari keselamatan, yaitu memperoleh warisan di sorga dan "keselamatan jiwamu". Pemeliharaan oleh kuasa Allah tidak menggantikan upaya dan perhatian manusia bagi keselamatannya sendiri. Di sini ada kuasa Allah dan iman manusia, yang menyiratkan adanya keinginan yang sungguh-sungguh akan keselamatan, kebergantungan pada Kristus sesuai dengan panggilan dan janji-janji-Nya, perhatian dan kewaspadaan untuk melakukan segala sesuatu yang berkenan pada Allah dan menghindari apa saja yang melanggar, kebencian terhadap godaan, perhatian pada upah, dan ketekunan senantiasa di dalam doa.

👉🏼 Oleh itu saudara dan saudari sekalian, berimanlah sungguh-sungguh kepada Tuhan Yesus agar kita memiliki pengharapan yang teguh dan mulia akan pemeliharaan dan perlindungan Tuhan Yesus. Dalam semua itu, selama masih di dunia kita harus mewujudkan iman dan pengharapan kita dengan mengasihi Tuhan dan sesama kita. Dengan demikian, kita boleh hidup dalam sukacita. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: