Wednesday, September 23, 2020

Revival : Remove the old

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Remove the old 

1 Peter 2:1 Therefore, laying aside all malice, all deceit, hypocrisy, envy, and all evil speaking,

1 Petrus 2:1 (TB) Karena itu buanglah segala kejahatan, segala tipu muslihat dan segala macam kemunafikan, kedengkian dan fitnah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #267. Tahukah anda bahawa menjadi ciptaan baru bermaksud "menanggalkan" manusia yang lama? Di dalam kekudusan terdapat tahap yang negatif dan membersihkan. Di sini dikemukakan munculnya sifat-sifat jelek yang berpusat pada kasih terhadap diri sendiri iaitu kejahatan atau lebih tepatnya, memiliki sikap jahat, tipu muslihat, menyembunyikan motivasi tidak layak yang berusaha disebarkan olehnya; kemunafikan, berpura-pura melakukan hal benar yang tidak disedari, fitnah, melukai orang lain demi kepentingan sendiri.

☕ 🍞 Petrus menyarankan untuk mengesampingkan atau menolak segala sesuatu yang jahat, seperti yang diperlakukan orang terhadap pakaian yang rusak dan kotor, “Buanglah dengan rasa jijik, dan jangan pernah mengenakannya lagi.” Menjadi ciptaan baru kiranya tidak mendukakan Roh Kudus dengan perbuatan yang tidak berkenan kepada Tuhan. Kita harus hidup menurut pimpinan Roh Kudus. Kita juga harus menjauhi segala hal yang dapat merosakkan karakter dan pertumbuhan rohani kita atau yang mungkin menghilangkan damai dan sukacita kita. Hendaknya kita hidup ramah, penuh kasih mesra, dan saling mengampuni sebagaimana Kristus telah mengampuni kita. Orang yang telah mengenal Yesus harus membiarkan Roh Kudus mengerjakan karya pembaruan di dalam hidupnya agar dimampukan untuk hidup benar dan kudus. Berdoalah agar Roh Kudus menolong kita menjalani hidup sebagai manusia baru agar tutur kata dan perbuatan kita menjadi berkat bagi orang lain dan memuliakan Tuhan.

👉🏼 Oleh kerana itu, buanglah segala kejahatan daripada diri kamu. Janganlah berdusta lagi dan janganlah berpura-pura. Janganlah iri hati dan janganlah fitnah orang. Kita harus mengizinkan Roh Kudus memurnikan kita. Bagaimana dengan kerohanian anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: