Friday, September 11, 2020

Revival : Perfect and Complete

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Perfect and Complete 

James 1:4 But let patience have its perfect work, that you may be perfect and complete, lacking nothing.

Yakobus 1:4 (TB) Dan biarkanlah ketekunan itu memperoleh buah yang matang, supaya kamu menjadi sempurna dan utuh dan tak kekurangan suatu apa pun.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #255. Tahukah anda bahawa ketekunan harus menghasilkan buah yang matang? Frasa "supaya kamu menjadi matang", mencerminkan pengertian alkitabiah tentang kedewasaan, yang didefinisikan sebagai hubungan yang benar dengan Allah yang berbuahkan usaha yang sungguh-sungguh untuk mengasihi Dia dengan sepenuh hati dalam pengabdian yang sepenuhnya, ketaatan, dan kemurnian.

☕ 🍞 Ketekunan ini hendaknya diberi peluang untuk menjadi sempurna. Ketekunan merupakan sebuah proses yang berlanjut terus di dalam kehidupan orang Kristian dengan sasaran mencapai tingkat sempurna. Ketekunan di dalam bahasa Yunani adalah "teleios", lebih tepat jika diterjemahkan menjadi kedewasaan. Ketekunan atau kesabaran bukanlah hal yang diam membatu, tetapi giat bekerja. Apa pun yang dikatakan atau dilakukan, hendaklah kesabaran yang mengatakan dan melakukannya. Janganlah kita biarkan amarah kita menghalang-halangi bekerjanya kesabaran dan dampak-dampaknya yang luhur. Apabila kesabaran atau ketekunan sudah tuntas bekerja, maka orang Kristian menjadi utuh, dan tidak akan kekurangan suatu apa pun. Ketekunan akan memperlengkapi kita dengan segala hal yang diperlukan untuk pertandingan dan peperangan rohani kita, dan akan membuat kita mampu bertahan sampai akhir.

👉🏼 Marilah kita biarkan kesabaran bekerja, maka kesabaran itu akan mengerjakan keajaiban-keajaiban di masa susah. Marilah kita berusaha, supaya pada masa-masa pencobaan, kesabaranlah, dan bukan amarah, yang bekerja dalam diri kita. Ketekunan, kesabaran, tetap kuat, tetap bertahan, inilah merupakan intisari kehidupan orang yang beriman. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: