Sunday, September 6, 2020

Revival : Faith And Obedience

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Faith And Obedience


Hebrews 11:8 By faith Abraham obeyed when he was called to go out to the place which he would receive as an inheritance. And he went out, not knowing where he was going.

Ibrani 11:8 (TB) Karena iman Abraham taat, ketika ia dipanggil untuk berangkat ke negeri yang akan diterimanya menjadi milik pusakanya, lalu ia berangkat dengan tidak mengetahui tempat yang ia tujui.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #250. Tahukah anda bahawa iman berjalan seiring dengan ketaatan? Iman dan ketaatan tidak dapat dipisahkan, sebagaimana halnya ketidakpercayaan dan ketidaktaatan juga tidak dapat dipisahkan.

☕ 🍞 Abraham, Sara, Ishak, Yakub, Yusuf dan Musa merupakan saksi-saksi yang lebih baik lagi sebab mereka memainkan peranan yang demikian penting di dalam rencana Allah di bumi. Abraham merupakan teladan ketaatan dari hidup beriman. Ketika Allah memerintahkan dia untuk meninggalkan Ur Kasdim, Abraham menjadi seorang pengembara yang tinggal di dalam kemah, pengembara rohani dengan mata yang diarahkan kepada sebuah kota yang masih belum kelihatan. Kemudian dengan sukarela dia menyerahkan Ishak kepada Allah. yakin sepenuhnya bahwa keturunannya melalui Ishak, sudah ditetapkan untuk menjadi berkat bagi dunia, tidak akan gagal sekalipun Ishak akan mati. Tidak heran kalau Abraham disebut "The Father of faith". Ia tekun menantikan penggenapan janji Allah walaupun sepertinya apa realisasi janji itu tidak jelas. Ia menaati perintah Allah untuk pergi meninggalkan negeri leluhurnya dan tinggal di tempat asing. Kunci iman Abraham adalah ia percaya kepada kesetiaan Allah, Sang Pemberi Janji. Kepercayaan penuh ditunjukkannya dengan tidak ragu sedikit pun akan janji Allah mengenai ahli waris kandungnya, padahal secara biologi ia dan istrinya tidak mungkin lagi menurunkan keturunan. Iman Abraham teruji dan terpuji sebab sepenuhnya ditujukan kepada Allah dan diberdayakan oleh Allah.

👉🏼 Ketaatan dan kesetiaan kita di dalam iman kepada TUHAN Yesus akan membuahkan hasilnya. Do not waiver in your faith and service to God. Faith walk hand in hand with obedience and loyalty. Biar apa pun yang terjadi di dalam hidup kita, janganlah imanmu terkandas di tengah lautan dunia ini. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: