Sunday, October 29, 2023

Revival : Be humble

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Be humble 



James 1:9-10
9 Let the lowly brother glory in his exaltation,
10 but the rich in his humiliation, because as a flower of the field he will pass away.

Yakobus 1:9-10 (TB)
9 Baiklah saudara yang berada dalam keadaan yang rendah bermegah karena kedudukannya yang tinggi, 
10 dan orang kaya karena kedudukannya yang rendah sebab ia akan lenyap seperti bunga rumput. 



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #303. Tahukah anda bahawa biar apa pun kedudukan kita, kita harus tetap rendah hati? Baik orang miskin maupun orang kaya diarahkan untuk mengetahui atas dasar apa saja mereka dapat membangun sukacita dan penghiburan mereka. Anugerah dan kekayaan bukanlah hal yang sepenuhnya tidak berdampingan.


🍞 ☕ Janganlah memandang rendah orang miskin dan memandang mulia orang kaya. Apakah kekayaan dapat memecahkan masalah hidup? Kelompok pertama yang Yakobus sebut "saudara" adalah pembaca surat Yakobus yang, karena perubahan besar yang terjadi dalam hidup mereka, menjadi miskin. Ada yang semula kaya, tetapi harus merelakan harta mereka untuk menolong sesama yang menderita. Ada yang mengalami penderitaan kerana perantauan ke wilayah lain. Ada juga yang, kerana iman, harus kehilangan posisi dan miliknya. Semua itu menggambarkan perubahan kedudukan mereka dari tinggi ke rendah. Di mata orang di sekitarnya, mereka tidak lagi dianggap. Yakobus mengingatkan bahwa meski sekarang mereka rendah, tetapi mereka patut bermegah karena kedudukan yang tinggi di dalam Tuhan. Tinggi sebab mereka adalah ahli waris Kerajaan Allah. 

👉🏼 Semua orang yang direndahkan, dan direndahkan oleh karena anugerah, dapat bersukacita dengan pengharapan bahwa mereka akan ditinggikan di sorga nanti. Walaupun diberkati dengan kelimpahan, tetaplah rendah hati. Janganlah kita memandang rendah sesiapa pun. Apakah respon kita hari ini...? 


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: