Wednesday, October 4, 2023

Revival : Do not grow weary

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Do not grow weary


2 Thessalonians 3:13  But as for you, brethren, do not grow weary in doing good.

2 Tesalonika 3:13 (TB)  Dan kamu, saudara-saudara, janganlah jemu-jemu berbuat apa yang baik.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #278. Tahukah anda bahawa seringkali kita malas berbuat apa yang baik? Kita selalu dihadapkan dengan dua pilihan, berbuat baik atau berbuat jahat. Keduanya senang dilakukan, namun selalu kita memilih yang jahat. 


🍞 ☕ Rasul Paulus menasihati mereka yang tidak jemu-jemu berbuat apa yang baik, seakan-akan berkata, “Teruslah berbuat baik dan semoga kamu senantiasa sejahtera. Tuhan menyertaimu selama kamu berada bersama-Nya. Jagalah supaya di dalam melakukan apa pun yang baik, anda mengerjakannya dengan tekun. Berpegaglah pada jalan hidupmu, dan bertahanlah sampai akhir. Jangan pernah menyerah atau letih dalam pekerjaanmu. Masih ada banyak waktu untuk beristirahat apabila kamu tiba di sorga, yakni peristirahatan abadi yang tersedia bagi umat Allah." Ketika Allah memanggil kita untuk menjadi percaya, Dia juga memberi kita panggilan untuk menjadi saksi bagi kemuliaan-Nya di dunia. Oleh itu, Allah memilih kita untuk mempersiapkan yang terbaik untuk kita. Dia tidak memanggil kita tanpa mengubah dan membentuk kita. Dia memberikan Roh Kudus untuk memproses kita setiap hari, agar kita dapat menjadi saksi Kristus.

👉🏼 Menjadi saksi Kristus juga bermaksud menjadi teladan yang baik dalam berbuat baik. Jangan sesekali kita merasakan malas dalam berbuat baik. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: