Thursday, October 26, 2023

Revival : Endure chastening

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Endure chastening 



Hebrews 12:7 If you endure chastening, God deals with you as with sons; for what son is there whom a father does not chasten?

Ibrani 12:7 (TB) Jika kamu harus menanggung ganjaran; Allah memperlakukan kamu seperti anak. Di manakah terdapat anak yang tidak dihajar oleh ayahnya?



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #300. Tahukah anda bahawa Tuhan menghajar mereka yang dikasihi-Nya? Anak-anak Allah yang terbaik memerlukan ganjaran. Mereka melakukan kesalahan dan kebodohan yang perlu diperbaiki.


🍞 ☕ Kita tidak boleh berputus asa ketika ditegur. Kita tidak boleh patah semangat dan terpuruk di bawah tekanan pencobaan mereka, tidak boleh menggerutu dan mengeluh, tetapi menanggungnya dengan iman serta kesabaran. Apabila mereka menunjukkan perilaku berlebihan seperti ini, maka itu merupakan tanda bahwa mereka telah melupakan nasihat dan teguran Bapa sorgawi mereka, yang telah diberikan-Nya kepada mereka sebagai wujud kasih sayang sejati dan dalam. Di dalam hal ini, Tuhan bertindak sebagaimana seorang ayah, dan memperlakukan kita sebagai anak-anak-Nya. Tidak ada ayah yang baik dan bijaksana yang menutup mata terhadap kesalahan anak-anaknya sendiri, sebagaimana yang dilakukannya terhadap orang lain. Hubungan dan kasih sayang-Nya mewajibkan-Nya untuk lebih memperhatikan kesalahan anak-anak-Nya sendiri daripada kesalahan orang lain.

👉🏼 Tuhan menegur dan mendisiplinkan setiap orang yang beriman kepada-Nya. Tujuannya adalah supaya kita dibentuk sesuai kehendak-Nya. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: