Thursday, October 12, 2023

Revival : Denying its power

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Denying its power 



2 Timothy 3:5 having a form of godliness but denying its power. And from such people turn away!

2 Timotius 3:5 (TB) Secara lahiriah mereka menjalankan ibadah mereka, tetapi pada hakekatnya mereka memungkiri kekuatannya. Jauhilah mereka itu!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #286. Tahukah anda bahawa manusia pandai berpura-pura seolah olah mereka saleh di depan orang, namun sebenarnya tidak? Paulus berbicara mengenai mereka yang mengaku diri orang Kristian dan kelihatan saleh tetapi tidak menyatakan kuasa Allah yang dapat menyelamatkan dari dosa, sifat mementingkan diri dan sifat dursila. Mereka membiarkan dosa dalam gereja mereka dan mengajarkan bahwa seseorang dapat melakukan dosa-dosa dan tetap mewarisi keselamatan dan kerajaan Allah.


🍞 ☕ Mereka yang dipanggil dengan menggunakan nama Kristian, dibaptis di dalam iman Kristian, dan menunjukkan sikap layaknya orang yang beragama. Namun, betapapun pandainya mereka menunjukkan bentuk ibadah kesalehan mereka, pada hakikatnya mereka memungkiri kekuatannya. Ketika mereka hanya mengambil bentuk lahiriah ibadah yang seharusnya mengandung kuasa di dalamnya, maka sesungguhnya mereka memisahkan apa yang telah dipersatukan Allah di dalam ibadah. Mereka mengenakan bentuk lahiriah dari kesalehan ibadah itu untuk melenyapkan kehinaan mereka, tetapi mereka tidak mau menyerahkan diri kepada kuasanya untuk menyingkirkan dosa-dosa mereka. Orang dapat saja berhati buruk dan jahat walaupun mengaku beragama. Ia boleh menjadi pencinta diri dan lain sebagainya, namun tetap menjalankan ibadah secara lahiriah.

👉🏼 Paulus mengatakan bahawa orang-orang yang beribadah hanya demi memenuhi kewajiban-kewajiban agama secara lahiriah saja, padahal hatinya tidak sungguh-sungguh mau menyembah Tuhan. Bagi Paulus, ibadah tanpa kekuatan Allah yang mentransformasi kehidupan seseorang adalah sia-sia. Bagaimana dengan kita? Adakah kita pun sama seperti yang dikatakan oleh Paulus? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: