Tuesday, October 3, 2023

Revival : Stand Firm

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Stand Firm



2 Thessalonians 2:15 Therefore, brethren, stand fast and hold the traditions which you were taught, whether by word or our epistle.

2 Tesalonika 2:15 (TB) Sebab itu, berdirilah teguh dan berpeganglah pada ajaran-ajaran yang kamu terima dari kami, baik secara lisan, maupun secara tertulis.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #277. Tahukah anda bahawa kita harus berdiri teguh dan berpegang pada kebenaran Firman Tuhan yang telah kita dengar? Pengalaman rohani dalam iman Kristen bermakna kerana pengalaman itu bersumber pada kebenaran. Apabila keteguhan iman Kristian disandarkan pada pengalaman belaka, iman itu akan melemah dan goyah ketika pengalaman buruk seperti aniaya terjadi. 


🍞 ☕ Satu-satunya jalan agar iman Kristian kita dapat kokoh teguh dalam keadaan bagaimana pun ialah dengan mengalaskan iman dan pengalaman kita atas ajaran yang benar. Paulus bukan berkata, “Kamu telah dipilih untuk menerima keselamatan, dan kerana itu kamu boleh berbuat sesuka hati dan tetap aman,” melainkan, sebab itu BERDIRILAH TEGUH. Anugerah Allah di dalam memilih dan menetapkan kita sama sekali tidak berarti bahwa kita boleh meninggalkan jerih payah dan usaha kita. Justru seharusnya hal itu menyedarkan dan menarik kita supaya memiliki tekad dan kerajinan sehebat-hebatnya. Jemaat Tesalonika dinasihati supaya berdiri teguh di dalam pengakuan Kristian mereka, supaya berpegang pada ajaran-ajaran yang mereka terima, atau ajaran Injil, yang disampaikan oleh Rasul Paulus, baik secara lisan maupun melalui surat.

👉🏼 Yesus adalah Firman kebenaran. Kita kenal Dia secara akrab hanya bila kita bersedia menjadikan seluruh kebenaran Alkitab menjadi sumber dan dasar dari sikap, pola pikir, pertimbangan dan kelakuan kita sehari-hari. Oleh itu, BERDIRILAH TEGUH dan BERPEGANGLAH kepada kebenaran Firman Tuhan yang sudah kita terima. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: