Sunday, October 15, 2023

Revival : Be sober-minded

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Be sober-minded



Titus 2:6  Likewise exhort the young men to be sober–minded,

Titus 2:6 (TB)  Demikian juga orang-orang muda; nasihatilah mereka supaya mereka menguasai diri dalam segala hal


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #289. Tahukah anda bahawa orang muda harus menguasai diri mereka? Orang-orang muda cenderung tidak sabar dan mudah marah, kurang pertimbangan dan tergesa-gesa. Oleh karena itu mereka harus benar-benar dituntut dan dinasihati supaya penuh pertimbangan, tidak gegabah.


☕🍞 Mereka harus dengar-dengaran dan patuh, tidak keras hati dan keras kepala, rendah hati dan lemah lembut, tidak sombong dan angkuh. Sebab, ada banyak orang muda yang jatuh lebih kerana keangkuhan daripada kerana dosa lain mana pun. Orang muda harus berperilaku terhormat dan bijaksana dalam sikap dan tingkah laku mereka, dengan menggabungkan kesungguhan orang tua dengan semangat dan kekuatan remaja. Ini akan membuat tahun-tahun masa lebih muda pun berhasil mencapai tujuan yang baik, dan menghasilkan bahan renungan yang menghibur ketika hari-hari buruk datang. Itu akan mencegah banyak dosa dan kesedihan, dan meletakkan dasar untuk melakukan dan menikmati banyak hal yang baik. Orang-orang seperti itu tidak akan mengeluh pada akhirnya, melainkan mendapatkan kedamaian dan penghiburan dalam kematian, dan setelah kematian itu, mahkota kehidupan yang mulia.

👉🏼 Kuasai diri dengan mengenal Tuhan. Dipimpin sepenuhnya oleh Roh Kudus. Janganlah begitu mudah tergoda dengan tipu muslihat iblis sehingga anda memberikan diri kepada pekerjaan dosa. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: