Friday, October 27, 2023

Revival : Brotherly love

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Brotherly love 



Hebrews 13:1 Let brotherly love continue.

Ibrani 13:1 (TB) Peliharalah kasih persaudaraan!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa kita harus memelihara kasih persaudaraan kita? Di dalam gereja zaman Perjanjian Baru, orang-orang percaya memandang dan menyapa satu sama lain sebagai saudara-saudara seiman di dalam Kristus. 


🍞 ☕ Persaudaraan Kristian merupakan akibat dari hubungan bersama dengan Bapa dan Putra tunggal-Nya. Pada waktu kita mengambil bagian dalam kasih karunia Kristus, kita semua menjadi anak-anak bersama Dia dan ahli waris bersama dari berkat-berkat Bapa. Sebagai akibat persaudaraan ini, kita diajarkan oleh Bapa untuk saling mengasihi. Dengan ini yang dimaksudkannya bukan hanya kasih secara umum kepada semua orang, yang secara alami adalah saudara-saudara kita, yang semuanya diciptakan dengan darah yang sama. Kasih ini juga bukan kasih dalam makna lebih terbatas yang pantas diberikan kepada mereka yang seayah seibu dengan kita, melainkan juga kasih secara rohani dan khusus yang harus hidup di tengah anak-anak Allah. Orang-orang Ibrani dipandang telah memiliki kasih persaudaraan ini seorang kepada yang lain. Sekalipun pada masa tersebut bangsa Ibrani mengalami perpecahan dan kekacauan berat di antara mereka, baik mengenai berbagai macam persoalan keagamaan maupun dalam hidup bermasyarakat, namun masih ada kasih persaudaraan sejati yang terdapat di antara orang-orang yang percaya kepada Kristus. Ini tampak dengan sangat jelas segera sesudah Roh Kudus dicurahkan, ketika mereka menjadikan segala sesuatu kepunyaan mereka bersama, dan menjual harta milik mereka untuk mengumpulkan uang guna menopang hidup saudara-saudara mereka seiman.

👉🏼 Orang Kristian harus selalu mengasihi dan hidup sebagai saudara. Semakin mereka bertumbuh di dalam kasih yang tulus kepada Allah Bapa mereka di sorga, maka semakin pula mereka bertumbuh di dalam kasih satu dengan yang lain oleh kerana Dia. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: