Tuesday, April 5, 2016

A new identity in Christ Jesus

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memberikan satu identiti yang baru di dalam Kristus Yesus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

A new identity in Christ Jesus.

Kejadian 35:10 (TB)  Firman Allah kepadanya: "Namamu Yakub; dari sekarang namamu bukan lagi Yakub, melainkan Israel, itulah yang akan menjadi namamu." Maka Allah menamai dia Israel.

Genesis 35:10  And God said to him, "Your name [is] Jacob; your name shall not be called Jacob anymore, but Israel shall be your name. " So He called his name Israel.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa Revival yang terjadi di dalam hidup kita juga memberikan kita satu identiti yang baru di dalam Kristus Yesus? When you are revived, you are no longer the old person but a new creation in Jesus Christ. Your physical body may be the same but you  have a new spiritual being that's been recharged, revived, empowered to do greater works. Identiti anda adalah  satu generasi yang terpilih, a chosen generation, dipanggil dan dipilih untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

1. Your identity is Christ
Matthew 16:18  And I also say to you that you are Peter, and on this rock I will build My church, and the gates of Hades shall not prevail against it.

☕🍞 Sesudah Simon mendapat satu identiti yang baru, Tuhan Yesus memberikan dia nama PERTUS, di mana sesudah itu Petrus dipakai oleh Tuhan dengan luarbiasa, demikianlah juga dengan Paulus. Menjadi ciptaan baru adalah mempunyai satu identiti yang baru di dalam Kristus Yesus.  Di 2 Tawarikh 7:14 Tuhan mengatakan bahawa "dan umat-Ku, yang atasnya nama-Ku disebut,..." Tuhan menyebut Nama-Nya ke atas kita. Di ayat ini kita melihat bahawa ada kita dapat rasakan bahawa diri kita ini ada Pemiliknya. A sense of belonging to someone. The good news is that we don't belong to this world but to God, Our Creator.  Our identity is Christ Jesus. Identiti kita adalah Tuhan Yesus Kristus. Kita adalah anak anak Allah. Satu generasi yang terpilih oleh Tuhan sendiri di mana Tuhan menyebut namaNya sendiri ke atas generasi itu. Hallelujah 🙌!

Revival terjadi di dalam hidup kita supaya manusia lama disalibkan dan di tanggalkan dan memberi ruang untuk Tuhan menciptakan kita menjadi manusia yang baru. Identiti kita adalah Tuhan Yesus Kristus. Tuhan menyebut Nama-Nya ke atas kita. Setiap tokoh yang di dalam Alkitab ini, apabila Tuhan mengubah identiti mereka, wow... Dengan luarbiasa sekali Tuhan memakai mereka. Bukannya saya menyuruh anda menukar nama atau apa, tetapi mengizin Roh Kudus Tuhan untuk memperbaharui kerohanian kita. Itulah yang amat kita perlukan saat ini. You can  have a new name, but the change does not just happens when you ha e a new name, but you must have a new spirit in you. A Spirit that's been recharged, revived, empowered, restored to do greater works for God. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: