Saturday, April 30, 2016

Revival: Heal me O LORD

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyembuhkan kerohanian kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL: Heal me O LORD

Jeremiah 17:14  Heal me, O LORD, and I shall be healed; Save me, and I shall be saved, For You [are] my praise.

Yeremia 17:14 (TB)  Sembuhkanlah aku, ya TUHAN, maka aku akan sembuh; selamatkanlah aku, maka aku akan selamat, sebab Engkaulah kepujianku!

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #121. Tahukah anda bahawa Revival terjadi apabila kita ada keterbukaan di hadapan Tuhan apabila kita mengaku keperluan kita untuk disembuhkan, dipulihkan, diperbaharui, dibentuk, dan dibangkitkan kembali? Revival begins with our openness before God as we confess all our sins before Him and turn away from all of our wicked ways. Keegoan dan kesombongan diri adalah penghalang besar dalam Revival. Kadang telalu susah untuk kita membuka mulut kita dan mengakui segala dosa dan pelanggaran kita. Seribu alasan kita  punya untuk kembali kepada Tuhan, namun kesombongan diri menghalang kita. Terkadang ada yang susah mau mengungkapkan kata "Tuhan Yesus ampunilah aku". Ini berbicara tentang salah satu halangan yang terbesar yang menghalang kebangkitan rohani terjadi iaitu "DOSA DARIPADA KEANGKUHAN MANUSIA."

1. Revive me O LORD
Psalm 119:107  I am afflicted very much; Revive me, O LORD, according to Your word.

☕🍞 Tuhan sedang dalam proses membangkitkan kita kembali. Satu tren atau satu cara yang sangat jelas yang saya lihat dan fahami sekarang adalah "DI DALAM KEBANGKITAN ROHANI YANG SEDANG TUHAN GERAKAN SEKARANG, TUHAN SEDANG DALAM PROSES MEMULIHKAN, MENYEMBUHKAN, MENYALAKAN KEMBALI CINTA PERTAMA ITU DI KALANGAN PEMUDA DAN PEMUDI." Tetapi,  jika keangkuhan hati kita menghalang kita, maka apa pun tidak akan terjadi dalam hidup kita. The prideful heart is a heart that's filled with arrogance. Kesombongan diri kita menjadi penghalang kepada pergerakan Revival di dalam hidup kita. Keangkuhan manusia adalah kejatuhannya di masa depan. Kejatuhan orang Edom ialah kesombongan mereka, yang membuat mereka terlalu percaya diri; karena memiliki benteng pertahanan yang kuat mereka mengira tidak akan pernah dikalahkan. Kesombongan, terlalu percaya diri, dan kekayaan materiel juga dapat menipu kita sehingga menyangka tidak perlu terus mengandalkan Allah untuk pertolongan dan kasih karunia-Nya.

Jika anda mau kebangkitan rohani, maka bukalah mulut anda dan berseru kepada TUHAN untuk mengirimkan api Kebangkitan rohani. Ayuh kita buka hati kita dan berdoa "Ampuni semua kesombonganku, ampuni semua kedaginganku
Dan bawa aku mendekat di hadapan tahta-Mu. Ampuni aku yang tak peduli akan kerinduan di hati-Mu. Tuhanku, bawa aku kembali, tarikku lebih dekat lagi." And you will see healing rain, revival rain will come gushing like a tsunami. TUHAN Yesus mengatakan bahawa, "mintalah maka engkau akan mendapatkan.... " jadi mintalah kepada Tuhan saat ini apa yang anda mau lihat terjadi di dalam hidup anda,  keluarga anda, komuniti anda, bangsa anda, generasi anda, dan juga negara anda. Revival Is Now...! Apakah respon anda...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: