Saturday, April 23, 2016

Revival: life starts in Christ Jesus

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kehidupan yang berkekalan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL: life starts in Christ Jesus

John 10:28  And I give them eternal life, and they shall never perish; neither shall anyone snatch them out of My hand.

Yohanes 10:28 (TB)  dan Aku memberikan hidup yang kekal kepada mereka dan mereka pasti tidak akan binasa sampai selama-lamanya dan seorang pun tidak akan merebut mereka dari tangan-Ku.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #114. Tahukah anda bahawa apabila kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita maka saat itu juga kehidupan kita bermula di dalam Tuhan Yesus? People says that life begins when you are 40, but as for me, life begins when I am in Christ Jesus. When my life is in Him. DI dalam-Nya kesempurnaan kehidupan. Di dalam-Nya ada kebangkitan. Di dalam-Nya ada kehidupan kekal. Kebangkitan rohani terjadi supaya kita menjadi "hidup" kembali di dalam Tuhan kerana Dialah empunya kehidupan ini dan Dialah sumber kehidupan ini. Revival is God’s global agenda to revive us, come alive in Him,  a new creation living for God and His purposes. Dosa mematikan kehidupan kerohanian kita, tetapi Yesus Kristus membangkitkan kita dan menghidupkan kerohanian kita kembali.

1. Revival: life starts in Christ Jesus
Yohanes 15:5 (TB)  Akulah pokok anggur dan kamulah ranting-rantingnya. Barangsiapa tinggal di dalam Aku dan Aku di dalam dia, ia berbuah banyak, sebab di luar Aku kamu tidak dapat berbuat apa-apa.

☕🍞 Are you ready to discover your undiscovered life in Christ Jesus? Kehidupan kita bermula dari Tuhan dan harus juga tamat di dalam  Tuhan. Janganlah kita mulakan dengan Tuhan dan tamatkan di dunia. Revival happens so that we no longer live in the filth that we were living in and aslo after being revived, the old must be crucified. Apabila kita menyalibkan kedagingan kita, maka kerohanian kita akan hidup dan senantiasa bertumbuh besar di dalam Tuhan. Ramai yang memberi cukup makan untuk tubuh jasmani kita tetapi kerohanian kita makin kurus, kering kontang. Jikalau kita mau hidup, maka biarlah hidup itu sepenuhnya di dalam Kristus Yesus, bagi Dia, untuk Dia dan oleh Dia. For you died, and your life is hidden with Christ in God. Revival isn't some emotional hype. It is not even about what you feel in this and that meeting. Real Revival is about God invading your life and touching your heart and changing it.

Apakah anda sudah menerima Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat anda? Apakah kesan kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup anda? Adakah anda telah menyerahkan sepenuhnya hidup anda kepada Tuhan Yesus? Kita harus tinggal di dalam Tuhan Yesus kerana Dialah sumber kehidupan kita. Tanpa Dia kita tidak dapat berbuat apa-apa. Kerohanian kita mati tanpa Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Revival bermaksud kebangkitan, kebangkitan dari yang mati kepada hidup. Apabila anda menjadi hidup maka biarlah hidup itu di dalam Tuhan dan bukannya di luar Tuhan. Kita akan mati lemas di dalam dunia ini jika kita tidak ada Roh Tuhan yang bekerja di dalam hidup kita. Kerohanian kita harus menjadi hidup kembali. Setiap tulang-tulang rohani yang sudah kering menjadi hidup kembali. Satu tubuh rohani yang baru Tuhan ciptakan untuk anda Dan taruhkan nafas-Nya yang baru ke dalam kita sehinggalah kita menjadi HIDUP kembali. WE Come alive when He breathe on us. Revival happens so that we are revived to shine for God. Revival adalah apabila Tuhan menghembuskan nafas-Nya, Roh-Nya ke dalam kita dan Roh Tuhan menggerakkan kita, membangkitkan kita untuk menjadi hidup kembali di dalam kerohanian kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: