Friday, April 22, 2016

When Revival happens...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan mujizat-Nya. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

When Revival happens...

Acts 8:7-8  For unclean spirits, crying with a loud voice, came out of many who were possessed; and many who were paralyzed and lame were healed.
And there was great joy in that city.

Kisah Para Rasul 8:7-8 (TB)  Sebab dari banyak orang yang kerasukan roh jahat keluarlah roh-roh itu sambil berseru dengan suara keras, dan banyak juga orang lumpuh dan orang timpang yang disembuhkan. Maka sangatlah besar sukacita dalam kota itu.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #113. Tahukah anda bahawa apabila kebangkitan rohani terjadi maka sangatlah besar sukacita yang dialami oleh umat Tuhan? Revival brings the joy of the LORD. Heavenly joy fills everyone. Kita semua merindukan Revival terjadi, tetapi apakah yang sebenarnya terjadi apabila kebangkitan rohani terjadi? Revival hanya terjadi apabila Tuhan mencurahkan RohNya ke atas semua orang. REVIVAL only happens when God invades earth.

1. Real revival means real change
Kisah Para Rasul 8:8 (TB)  Maka sangatlah besar sukacita dalam kota itu.

🍞☕ Apakah yang terjadi apabila kebangkitan rohani terjadi? Kebangkitan rohani bukanlah tentang emosi kita.... "oh saya merasakan sekian-sekian...." Kebangkitan rohani adalah tentang hati yang mengalami pembaharuan. A  true revival does touch your emotions, but touched emotions in themselves are not enough. Kemungkinan juga anda "dijamah" dengan "luarbiasa" ketika dalam ibadah, tetapi masih juga anda keluar dari ibadah itu dengan hati yang kosong. Real revival means hearts are changed. Kebangkitan rohani terjadi bukanlah untuk membuat kita merasa nyaman atau rasa terhibur, tetapi kebangkitan rohani terjadi supaya kita diampunkan daripada segala dosa-dosa yang kita telah lakukan. Ramai orang rasa terhibur apabila mengikuti KKR dan sebagainya dan disebabkan itulah mereka pulang pun kosong saja. Jika kita lihat kembali kepada firman Tuhan ini, satu kota itu bersukacita dengan apa yang telah Tuhan lakukan. A real revival has an impact beyond the church; it begins to change the society too. Wowwww...bukan sekadar di gereja saja, tetapi di mana-mana pun anda berada, Revival itu akan mengimpak satu generasi, kota, komuniti dan bangsa anda. That's revival...! Revival is not about the goosebumps you feel when you are in a revival meetings and so on. It must have an effect to the people around you, community, city, and your generation. Memang apabila Tuhan menggerakkan kebangkitan rohani maka ada juga tanda-tanda dan mujizat yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. Berkat-berkat pun tercurah dengan luarbiasa tetapi, tidak semudah itu. Jika kita mau Revival maka harus ada harga yg dibayar untuk Revival itu, 2 Tawarikh 7:14. Tanda-tanda dan mujizat yang dahsyat dan luarbiasa terjadi juga tetapi akan ada juga yang tidak berpuas hati dengan keadaan itu. Sila rujuk KPR 8:9-24. In real revival, Blessings flowed, but also brought some problems.

Dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini, saya merindukan apa yang terjadi di zaman Kisah Para Rasul ini terjadi di zaman ini juga. Saya merindukan supaya kota saya bersukacita atas kebangkitan rohani yang Tuhan sedang lakukan... Tetapi, tidak semua yang bisa menangkap beban untuk kebangkitan rohani ini. Just imagine, when God invades the place where you are now, may be in your community,  wow.. That revival fire that falls from heaven upon everyone, I tell that whole place will be shaken and be filled with heavens atmosphere. A time of joy, a time of refreshing, the whole place be filled with heavenly joy. Hallelujah 🙌 🔥 🔥. This  is revival...! Revival is not a religious ecstasy. You want revival, you want to witness God's great and mighty move, then pursue it, you must be persistent towards it. Endurance and persistence for revival. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: