Tuesday, April 19, 2016

Fresh Fire

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membakar semangat kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini.

Fresh Fire 🔥 🔥 🔥

Leviticus 6:13  A fire shall always be burning on the altar; it shall never go out.

Imamat 6:13 (TB)  Harus dijaga supaya api tetap menyala di atas mezbah, janganlah dibiarkan padam."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #110. Tahukah anda bahawa kita perlukan api yang segar dari Tuhan senantiasa supaya kita terus menyala-nyala bagi Tuhan dalam menyebarkan api Kebangkitan rohani ini? Being a Revivalist means to spread the fire wherever you are. Being a Revivalist is to spark the fire's of Revival wherever you are. Kenderaan seperti kereta dan Motosikal perlukan spark plug untuk menghidupkan kereta ataupun motosikal itu, demikian juga You are the spark plug 🔌 that ignites the Revival fire into everyone's life. Tetapi, sebelum kita menyebarkan api Kebangkitan rohani, kita harus pastikan api kita masih menyala-nyala. Harus dijaga supaya api tetap menyala.

1. Fresh Fire 🔥 🔥 🔥
Imamat 6:13 (TB)  Harus dijaga supaya api tetap menyala di atas mezbah, janganlah dibiarkan padam."

🍞 ☕ Jika anda mau api yang segar dan tidak pernah terpadam maka anda haruslah mengizinkan Air Hidup yang ada di dalam anda untuk terus mendidih. Anda harus senantiasa menyala-nyala. The enemy will not come against you when you are on fire; he will only come when the fire goes down. That is why he is always trailing the children of God, so that he can get hold of them at the unguarded hour. Kita perlukan api yang segar dari Tuhan supaya kita terus menyala-nyala bagi Tuhan dan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Fresh Fire means fresh anointing. Fresh anointing means fresh life. Fresh life mean REVIVAL...! Untuk Roh kita menyala-nyala, kita harus juga melakukan beberapa hal.

Iaitu:
A. Haus dan lapar akan Firman Tuhan, dan hadirat Tuhan
B. Tidak pernah berputus asa dalam doa
C. Hidup dalam kekudusan
D. Ketaatan yang sepenuhnya kepada Tuhan.
E. Iman yang  radikal dalam Tuhan
F. Mengasihi Tuhan dengan segenap hati

Kita harus senantiasa merendahkan diri kita di hadapan Tuhan. Jangan pernah perasaan sombong timbul di dalam hati kita. Ini akan menjadi penghalang kepada Pencurahan api yang segar ini. Pastikan cinta dan kasih kita kepada Tuhan tidak menjadi suam-suam. Pastikan dedikasi dan komitmen anda kepada Tuhan tidak menjadi kendor. Jauhi dosa. Api yang di atas mezbah itu harus dijaga supaya terus menyala, jangan dibiarkan padam. Api Kebangkitan rohani itu tidak akan terus menyala-nyala jika kita masih bergelimpangan dalam dosa. Anda harus mengatur kembali cara hidup Anda. Realign our lives according to GOD'S word. Reposition your Life in HIS will and plans. Apabila anda mengaturkan kembali hidup anda di atas mezbah itu, percayalah bahawa api Tuhan akan membakar keseluruhan hidup anda dan rohmu akan senantiasa menyala-nyala. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 ....... Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: