Tuesday, April 12, 2016

That revival fire

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membakar semangat kita.  Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

That revival fire 🔥 🔥 🔥

Acts 2:3  Then there appeared to them divided tongues, as of fire, and [one] sat upon each of them.

Kisah Para Rasul 2:3 (TB)  dan tampaklah kepada mereka lidah-lidah seperti nyala api yang bertebaran dan hinggap pada mereka masing-masing.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #103. Tahukah anda bahawa Tuhan mengirimkan api 💥 Roh Kudus kepada kita? The world is looking for God. Tragically and ironically, as the world is looking for God, God’s people are asleep in their pews, asleep in religious traditions and lethargy. CHURCH, IT IS TIME FOR REVIVAL! Pada 9hb April 2016 yang lalu, di Los Angeles, Azusa,  mereka menyambut ulang tahun kebangkitan rohani yang ke  110. Satu stadium penuh dengan jiwa-jiwa yang haus dan lapar untuk satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi.  Saya percaya bahawa apabila satu bangsa berbalik kepada TUHAN, merendahkan diri dan mencari wajah Tuhan, oh Hallelujah saya percaya bahawa kebangkitan rohani sudah bermula. Api itu sudah menyala. Sekarang Azusa dibina teguh atas harapan yang kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa itu akan terjadi sekali lagi. Pada tahun 1913, William Seymour dan Maria Woodworth-Etter, bernubuat dan menyatakan bahwa dalam 100 tahun yang akan datang, Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa akan terjadi sekali lagi.

1. Revival fire fall...
Acts 2:3  Then there appeared to them divided tongues, as of fire, and [one] sat upon each of them.

🍞☕ I believe that the next great move of God will be marked with a baptism of fire. Api yang memurnikan, yang menyucikan, yang mentahirkan dan yang menguduskan. It causes all the dross to dissipate and only the gold to emerge. Saya percaya bahawa Tuhan sedang menggerakkan hati untuk berseru kepada TUHAN supaya Dia mengirimkan api dari Tuhan dan membakar segala sesuatu yang menghalangi pekerjaan yang Tuhan mau lakukan di dalam hidup kita. Saya mendorong anda supaya anda berseru kepada TUHAN untuk mengirimkan api 💥 itu sekarang dan membakar segala kepahitan, ketidakmaafan, mendua-hati, segala pelanggaran, ketakutan, penghinaan, kegelisahan, keputus-asaan dan juga kekecewaan. Ask God to search your heart to see if there is anything holding you back from all that He has.

Friends, it is indeed a season of REVIVAL, REKINDLING and RESTORATION. If God would move sovereignly again in this generation, we may yet witness the greatest youth revival the world has ever known...!!!   TUHAN sedang menggerakkan Kembali Setiap Hati Kita untuk kembali kepadaNya. Ayuh saudara dan Saudari Sekalian kita merendahkan diri,  sujud dan berdoa, mencari wajah Tuhan dan berbalik dari jalan-jalan yang jahat, berdoa syafaat bagi  generasi kita, negara kita, keluarga kita dan bangsa kita dan juga merampas kembali generasi ini supaya mereka kembali ke jalan yang benar yang penuh dengan kehidupan. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: