Monday, April 25, 2016

Revival: To return to the Truth

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan jiwa kita supaya kita terus dibangunkan di atas dasar yang teguh. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

REVIVAL: To return to the Truth

1 Petrus 2:25 (TB)  Sebab dahulu kamu sesat seperti domba, tetapi sekarang kamu telah kembali kepada gembala dan pemelihara jiwamu.

1 Peter 2:25  For you were like sheep going astray, but have now returned to the Shepherd and Overseer of your souls.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #116. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi supaya kita kembali kepada jalan yang benar? Every soul is important to the Lord. He come to earth 🌍 so that none shall perish but have eternal life. Tuhan mengirimkan kebangkitan rohani supaya kita yang masih dalam kegelapan yang tersesat jalan yang telah menyimpang jauh dari kebenaran Firman Tuhan dan juga Kasih Tuhan, kembali kepada jalan yang benar. Demikianlah juga apabila Tuhan telah menyelamatkan kita, membangkitkan kita, memulihkan kita, memperbaharui kita, maka haruslah kita pergi menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang yang masih dalam kegelapan dan terbelenggu oleh rantai-rantai dosa yang mengikat mereka. Soul-winning is the main thing for any Bible-believing Christian who is really surrendered to the will of God. Let every local church and every denomination do all it can, to win souls.

1. Return to the Truth
Yohanes 14:6 (TB)  Kata Yesus kepadanya: "Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorang pun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.

☕🍞 Keadaan kita terdesak untuk satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam generasi ini supaya setiap jiwa-jiwa kembali kepada Jalan yang benar, kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita. Setiap orang yang Percaya harus memikul tanggungjawab ini dan harus terbeban untuk menjangkau jiwa-jiwa. Tuhan telah menyelamatkan anda dan saya supaya kita akan pergi dan menyelamatkan dan merampas kembali generasi ini dan bangsa kita kembali kepada Tuhan. You have been saved for this purpose and you have been called for this purpose. Masih ramai lagi sesat di dunia yang gelap ini.

Soul winning is the work of the church. Jesus Himself said, "Follow me, and I will make you fishers of men." The aim and object of every church authorized of God is the salvation of the lost; and if we are not accomplishing this, we have no right to claim to be, in any sense, performing our duty as the church of God. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus mempunyai satu impak yang besar kepada persekitaran kita, keluarga kita, komuniti kita, bangsa kita, generasi kita. Kebangkitan rohani merupakan penebusan bangsa-bangsa yang telah melanggar perintah-perintah Tuhan  dan mereka kembali kepada Tuhan dengan hati yang hancur dan jiwa yang remuk. Kebangkitan rohani merupakan satu kemestian untuk setiap individu dan bangsa-bangsa, ia bukan merupakan sesuatu yang alternatif, namun suatu keharusan. The only reason we don't have revival is because we are willing to live without it. Anda telah dipanggil dan dipilih oleh Tuhan untuk melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa. Revival begins with you. When it has begun, then it must spread. Supaya melalui anda, ramai yang akan percaya kepada Tuhan Yesus. Sepertimana Yohanes Pembaptis datang untuk menyatakan kesaksian tentang Tuhan Yesus, demikian juga kita yang telah dibangkitkan dan diutus, itulah tugas kita sekarang. To bear witness of Christ. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: