Monday, April 11, 2016

Revival is coming

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mempersiapkan kita untuk kebangkitan rohani yang akan datang. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival is coming...

Luke 12:54  Then He also said to the multitudes, "Whenever [you see] a cloud rising out of the west, immediately you say, 'A shower is coming'; and so it is.

Lukas 12:54 (TB)  Yesus berkata pula kepada orang banyak: "Apabila kamu melihat awan naik di sebelah barat, segera kamu berkata: Akan datang hujan, dan hal itu memang terjadi.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #102. Tahukah anda bahawa satu gelombang Revival yang besar akan datang tidak lama lagi? The Lord's coming revival will bring in a great harvest of souls. Bagaimanakah rupanya atau rasanya kebangkitan rohani? Apakah kita melihat gambaran tentang kumpulan orang yang ramai berteriakan, Memuji dan menyembah, penyembuhan dan disembuhkan,  ramai yang menerima Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat? Kemungkinan jawapan anda Ya. Oh ya, dan juga mungkin pertobatan,  rasa kesal, ramai yang sujud dan berdoa dan sebagainya.  Namun demikian,  kebangkitan rohani yang sebenarnya terjadi apabila hati kita hancur dan remuk di hadapan Tuhan bukan hanya saat-saat di kebaktian tetapi setiap hari apabila kita datang kepada Tuhan dengan segenap hati kita. Mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. A massive revival is coming soon. A shower is coming...

1. Revival rain is coming...
Lukas 12:54 (TB)  Yesus berkata pula kepada orang banyak: "Apabila kamu melihat awan naik di sebelah barat, segera kamu berkata: Akan datang hujan, dan hal itu memang terjadi.

☕🍞 The church is in a season of transition. God is presently at work breaking up the fallow ground. Tanah yang tandus, adalah tanah yang pernah dibajak tetapi telah terbiar untuk beberapa musim dan tanah itu mulai menjadi keras dan kering kontang.  This is a natural part of the process of letting the ground rest through the winter season. However, when the farmer discerns that spring is on the way, he sets out once again to work the fallow ground with a plow, turning over the soil, breaking and preparing it to receive fresh seed to produce a harvest. TUHAN sedang meletakkan tangan ke atas tanah yang tandus iaitu kehidupan kita, dan gereja-Nya untuk membajak kembali tanah itu dan menghujani tanah itu kembali. Sepertimana seorang petani membajak kembali tanah yang tandus dan kering dan mulai mengalirkan air-air dari sumur-sumur,  demikianlah juga Tuhan sedang menggemburkan tanah itu, membaja tanah itu, menghujani tanah itu dengan hujan akhir zaman, iaitu Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa. Jika anda mau dan merindukan kebangkitan rohani terjadi, jadilah seperti petani yang bijak yang dapat melihat bila akan tibanya musim semi, di mana dia akan mulai membajak tanah itu untuk menabur benih benih dan mengusahakan tanah itu sehingga tiba musim menuai. Tanah yang tandus itu adalah hati kita yang sudah menjadi keras, ketandusan, kering kontang. Bangsa-bangsa telah pergi jauh daripada Tuhan. Bangsa-bangsa telah menolak Tuhan. Sekarang kita yang telah dibangkitkan kembali HARUS membawa Revival ini kepada mereka.

Tuhan sedang dalam proses membangkitkan kita kembali. Satu tren atau satu cara yang sangat jelas yang saya lihat dan fahami sekarang adalah "DI DALAM KEBANGKITAN ROHANI YANG SEDANG TUHAN GERAKAN SEKARANG, TUHAN SEDANG DALAM PROSES MEMULIHKAN, MENYEMBUHKAN, MENYALAKAN KEMBALI CINTA PERTAMA ITU DI KALANGAN PEMUDA DAN PEMUDI." Tuhan sedang membuang anggur yang lama dan sedang mencurahkan anggur yang baru di kalangan pemuda pemudi. Tuhan sedang menghantar tsunami kebangkitan rohani, gelombang Revival yang kelima apakah anda sudah  bersiap sedia? We need Your revival, Holy Spirit fire 🔥 burning ever Brighter in our hearts.  Apabila kamu melihat awan naik di sebelah barat, segera kamu berkata: Akan datang hujan, dan hal itu memang terjadi. Apabila kamu melihat gerakan kebangkitan rohani ini sedang terjadi, ketahuilah bahawa tidak lama lagi kita akan melihat satu penuaian yang luarbiasa, yang besar! Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥  Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: