Thursday, April 21, 2016

Revival brings revelation of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memberikan pengwahyuan tentang kepribadian Tuhan dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival brings revelation

Matthew 16:15-16  He said to them, "But who do you say that I am? "Simon Peter answered and said, "You are the Christ, the Son of the living God. "

Matius 16:15-16 (TB)  Lalu Yesus bertanya kepada mereka: "Tetapi apa katamu, siapakah Aku ini?"
Maka jawab Simon Petrus: "Engkau adalah Mesias, Anak Allah yang hidup!" 

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #112. Tahukah anda bahawa apabila kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup anda, maka anda akan juga akan tahu siapakah kepribadian Tuhan Yesus? Revival brings revelation of God. Revelation is having Gods opinion about your situation. Revelation is not something super spooky, but it’s when the word of God becomes alive in your spirit by Holy Spirit. Revival berbicara tentang seorang Penyelamat yang sanggup tinggal di antara umat-Nya. It is the positive work of the Spirit that deals with the negative character traits of sinful humanity. Revival is God’s self-disclosure. Untuk kebangkitan rohani terjadi, kita harus memahami bahawa kita tidak dapat melakukan apa-apa tanpa penyertaan Tuhan. Namun, tanggungjawab kita untuk kebangkitan rohani adalah sangat nyata. Ini bermaksud kita harus bekerjasama dengan Tuhan supaya Pencurahan Roh Kudus terjadi. God has given us the privilege of pursuing revival through those means He has established in His written Word. The Spirit moves the hearts of men to move the heart of God—a mystery indeed. Apakah yang anda alami di dalam kebangkitan rohani yang telah terjadi?

1. Revival brings revelation
Matthew 16:16  Simon Peter answered and said, "You are the Christ, the Son of the living God. "

🍞 ☕ Bagaimana mungkin Petrus tahu bahawa Yesus Kristus adalah Mesias, Anak Allah yang hidup? Saya percaya bahawa kenyataan itu bukan dari dirinya sendiri tetapi adalah penyataan Roh Kudus kepada dia. Apabila kita intim dengan Tuhan, kita akan mengenal Tuhan dengan lebih dalam lagi. Revival is a “person or a community saturated with the presence of God . . . an invasion from Heaven which brings to man a conscious awareness of God. Petrus pada mulanya dia ragu-ragu dengan Yesus, tetapi apabila terjadinya satu Encounter dengan Tuhan, maka mata rohani Petrus terbuka untuk melihat siapa Yesus sebenarnya. Kita perlukan Roh Kudus untuk memberikan kepada pengwahyuan surgawi tentang kepribadian Tuhan Yesus.

Yohanes 1:18 (TB)  Tidak seorang pun yang pernah melihat Allah; tetapi Anak Tunggal Allah, yang ada di pangkuan Bapa, Dialah yang menyatakan-Nya.

Yesus datang ke dunia ini supaya dunia ini akan berbalik kepada Dia. Penyataan Yesus yang benar dalam kehidupan setiap pribadi akan membawa kepada Kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa. Pengenalan dan pengertian akan kepribadian serta ketuhanan Yesus Kristus akan membawa kepada kebangkitan rohani di dalam hidup kita. This dying world needs a Saviour, to save them from their wretchedness. Ada keperluan di situ supaya mereka semua mengenal siapakah Tuhan yang Benar dan Hidup. Apakah anda sudah mengenal Penyelamat anda? Apakah anda sudah mengerti kepribadian Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: