Saturday, April 9, 2016

God's purpose for Revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan dan memperkasakan kita untuk terus berlari menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

God's purpose for Revival

Keluaran 9:1 (TB)  Berfirmanlah TUHAN kepada Musa: "Pergilah menghadap Firaun dan berbicaralah kepadanya: Beginilah firman TUHAN, Allah orang Ibrani: Biarkanlah umat-Ku pergi, supaya mereka beribadah kepada-Ku.

Exodus 9:1  The Fifth Plague: Livestock DiseasedThen the LORD said to Moses, "Go in to Pharaoh and tell him, 'Thus says the LORD God of the Hebrews: "Let My people go, that they may serve Me.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #100. Tahukah anda bahawa Tuhan punya rencana dan tujuan untuk kebangkitan rohani? We can look at the great revivals in the recent history to see what characteristics accompanied a great harvest of souls coming to salvation.  Beberapa contoh daripada kebangkitan rohani yang telah terjadi adalah pelayanan penginjilan Charles Finney, Jonathan Edwards, dan John Wesley. Ramai jiwa yang telah dituai lewat daripada pelayanan serta kotbah mereka tidak berkompromi dan mereka mulai takut akan Tuhan yang membawa jiwa-jiwa kepada pertobatan. Revival terjadi saatnya kita tidak berkompromi dengan Firman Tuhan. Kita tidak mengambil jalan mudah untuk hidup di dalam Tuhan. Revival Is not to live according to the world but according to the Word of God. Kenapa Tuhan mengirimkan kebangkitan rohani adalah kerana Dia melihat umat-Nya hidup berkompromi dengan Firman Tuhan, tidak taat, tidak setia, bergelimpangan dalam dosa, menjadi hamba-hamba dosa dan kegelapan. Perkara yang sangat penting yang harus kita berikan tumpuan adalah "KEBANGKITAN ROHANI ADALAH BUKAN TENTANG KITA, TETAPI ADALAH TENTANG TUHAN YANG MAHAKUASA YANG SEDANG MENARIK KEMBALI UMAT-NYA KEPADANYA DAN UNTUK TUJUAN DIA." Revival is all about the Sovereign God drawing His children to Him, for His purposes.

Revival is not about conversions.
Revival is not about crime rates dropping.
Revival is not about your president accepting Jesus.
Revival is not about church membership increasing.

Now before you get upset, all of the above may happen in Revival but they are all the end results of God’s bride responding to His call. Revival is all about falling in love with Jesus all over again as God intended us to.

1. God's purpose for Revival
Keluaran 9:1 (TB)  Berfirmanlah TUHAN kepada Musa: "Pergilah menghadap Firaun dan berbicaralah kepadanya: Beginilah firman TUHAN, Allah orang Ibrani: Biarkanlah umat-Ku pergi, supaya mereka beribadah kepada-Ku.

☕🍞 Apakah anda mau menjadi satu instrumen di tangan Tuhan ataupun satu alat di tangan iblis? Apakah anda mau melihat kuasa Tuhan bekerja melalui anda? Apakah mau melihat doa-doa anda terjawab?  If you do, then the barrier of sin between you and God must be demolished and a lifestyle of holiness and love for God renewed. Every believer had it when they were born again – that special day that Jesus became Lord and Saviour of their soul! But sin, sneaks up on us, and slays us! Apakah tujuan Tuhan mengirimkan kebangkitan rohani kepada kita? Tujuan Tuhan menggerakkan kebangkitan rohani dalam hidup kita adalah untuk  :

1.     Untuk memulihkan keadaan umat-Nya kembali kepada rencana Tuhan yang awal dan untuk membangkitkan kembali orang-orang yang sudah suam-suam.  To restore a Christian to his peak performance – like reviving a old car, or rescuing a person was drowned and reviving them

2.      Untuk meniadakan kemunduran rohani dan kemudian menciptakan pergerakan kebangkitan rohani dan juga untuk meniadakan kedagingan kita dengan buah-buah Roh Kudus (Gal 5:19-21; dan Gal 5:22,23)
3.      Untuk membawa kesatuan di dalam gereja
4.      untuk menyelamatkan keluarga kita, komuniti kita bangsa kita dan Generasi kita dari hari penghakiman (Hab 3:2).

Revival is always the Lord's work, but true repentance is always our duty! Keluarga kita perlu dibangkitan. Gereja-gereja kita perlu dibangkitan. Bangsa-bangsa membutuhkan kebangkitan rohani. But no military power can bring revival. No economic upturn brings revival. And no election can bring revival. Revival is the sovereign work of Almighty God. Kenapa Tuhan harus menggerakkan hati Musa untuk memimpin rakyat Israel keluar dari Mesir, sebab Tuhan mau membangkitkan kembali umat-Nya daripada kesuaman mereka, meneguhkan kepercayaan mereka di dalam Tuhan,  memulihkan keadaan mereka dan juga memberikan satu masa depan yang cerah dan penuh dengan harapan. Apakah anda mau menjadi instrumen-Nya dalam Revival ini? Maukah anda diutus oleh Tuhan untuk generasi ini? Apakah anda terbeban untuk bangsa anda? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: