Friday, April 29, 2016

Revival: Examine our hearts, Lord

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pekerjaan Roh Kudus dalam hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Examine our hearts, Lord.

Jeremiah 17:10  I, the LORD, search the heart, [I] test the mind, Even to give every man according to his ways, According to the fruit of his doings.

Yeremia 17:10 (TB)  Aku, TUHAN, yang menyelidiki hati, yang menguji batin, untuk memberi balasan kepada setiap orang setimpal dengan tingkah langkahnya, setimpal dengan hasil perbuatannya."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #120. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi setiap detik kehidupan kita apabila kita mengizinkan Roh Kudus untuk bekerja di dalam hidup kita? Revival means to purge out every sinful nature in us as we allow the Holy Spirit to examine our hearts. Kebangkitan rohani terjadi setiap masa apabila Roh Kudus yang bekerja di dalam hidup kita tetapi apakah anda memikirkan bahawa hati anda telah "rosak", korup, kotor,  penuh dengan dosa sehingga tidak dapat diperbaharui lagi? Apakah Tuhan bertakhta ke atas kehidupan kita? Jika, ya, kenapalah masih ada kedagingan kita yang mau menyerlah dan bukannya Roh Kudus yang bekerja? Revival means renewal, not remodification! Your heart must be renewed not modified. Hanya Tuhan yang bisa memperbaharui hati kita dan bukannya si anu itu atau si anu ini. Apakah kita sekadar nyanyian saja kita nyanyikan "Kuberikan hati ku dan jiwa ku, semuanya Bagi-Mu.....?"

1. Search our hearts O LORD
Yeremia 17:10 (TB)  Aku, TUHAN, yang menyelidiki hati, yang menguji batin, untuk memberi balasan kepada setiap orang setimpal dengan tingkah langkahnya, setimpal dengan hasil perbuatannya."

🍞 ☕ Jangan 🙅 kita berfikir bahawa kita yang telah mengalami kebangkitan rohani maka Tuhan tidak akan murka ke atas kita. Rasul Paulus mengatakan, kerjakanlah keselamatan anda dan ini bermaksud bukan hanya sekali saja anda mengalami kebangkitan rohani tetapi seumur hidup kita, harus ada proses pembaharuan hati, mengizinkan Tuhan bekerja dalam hidup kita.  Jika kita fikirkan bahawa satu kebangkitan rohani sudah cukup untuk saya dan lama kelamaan tidak  menjaga Momentum Revival itu maka kijatuh sekali lagi dan tidak berbuat apa-apa tentang hal itu, maka ingatlah bahwa balasan kita sudah Tuhan sediakan. Perjalanan yang seterusnya di dalam Revival yang terjadi di dalam hidup anda adalah perUBAHan hati kita. Janganlah terikat lagi dengan dosa ataupun terus melakukan dosa. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa, membersihkan kita, dan menjauhkan diri kita dari perangkap dosa.

Hati kita harus dibebaskan daripada segala ikatan belenggu dosa yang mengikat kita selama ini. Pembersihan, pembaharuan dan perubahan harus terjadi di dalam hati kita. The cleansing will not happen to us automatically. If we do not ask the Lord to search us, circumcise our hearts,  and uproot the tares He reveals to us, He will very politely leave us in our present condition. Tidak ada apapun yang akan terjadi dalam hidup kita jika tetap mengeraskan hati kita daripada pekerjaan Roh Kudus. You want revival? If YES is your answer, then you must allow God to bring healing into our hearts. Revival start from our hearts. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: