Sunday, April 10, 2016

God's healing in revival...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh kuasa penyembuhan dan pemulihan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

God's healing in revival...

Markus 6:12-13 (TB)  Lalu pergilah mereka memberitakan bahwa orang harus bertobat,
dan mereka mengusir banyak setan, dan mengoles banyak orang sakit dengan minyak dan menyembuhkan mereka. 

Mark 6:12-13  So they went out and preached that [people] should repent.
And they cast out many demons, and anointed with oil many who were sick, and healed [them.]

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #101. Tahukah anda bahawa Tuhan melakukan penyembuhan dan pemulihan di dalam hidup anda saat anda mengalami kebangkitan rohani? The Father wanted to show the world that His Son, the Lord Jesus Christ,  is the same compassionate Man as when He walked the Shores of Galilee and the streets of Jerusalem. Sepertimana Dia menyembuhkan dan memulihkan 2000 tahun yang lepas, demikianlah juga Tuhan Yesus masih bergiat dalam menyembuhkan dan memulihkan. Tujuan Tuhan dalam penyembuhan dan pemulihan adalah untuk menyatakan Kasih-Nya kepada kita, menyatakan kuasa-Nya,  dan juga kesanggupan-Nya untuk mencampur tangan dalam hidup kita di mana ia memimpin kita kepada pertobatan dan menerima Yesus sebagai Tuhan dan Penyelamat kita. Penyembuhan dan pelepasan bukan sahaja untuk membebaskan tawanan, tetapi juga mendemonstrasikan bahawa Kerajaan Tuhan sudah datang (Mat 12:28).

1. Healing revival
Mark 6:13  And they cast out many demons, and anointed with oil many who were sick, and healed [them.]

☕🍞 Pada mulanya, di taman Eden tidak ada dosa, tidak ada sakit penyakit, tidak ada kematian. Tetapi apabila dosa mulai memasuki ke taman Eden, maka dosa itu sendiri juga telah membuka pintu bagi segala sakit penyakit, kematian, kedengkian, iri hati, kemarahan, kecemburuan, ketidakmaafan. Two things that I see happening is as people who are in bondage to sickness and disease repent of their willful sin, they will be healed. I've also seen that as the church repents of its corruption and worldly ways that healing would take place supernaturally without the laying on of hands. As repentance and the revival of righteousness sweeps through the church so will healings and miracles. Di surga tidak ada satupun sakit penyakit, tidak ada pergaduhan, tidak ada pencuri, tidak ada penceraian, tidak ada perpecahan, tidak ada pesta pora, kemabukkan, pelacuran, ketagihan dadah dan sebagainya. Demikianlah juga ia tidak seharusnya berlaku di bumi. Demikian juga ia tidak seharusnya ada dalam hidup kita, keluarga kita, komuniti kita, dan suku bangsa kita. Di bumi seperti di surga.

Revival is nothing but heaven coming on earth and reviving our hearts to walk with God on a daily basis causing His Kingdom and reign in our daily life. Kebangkitan rohani membawa pemulihan dan juga penyembuhan di dalam kehidupan kita. Apabila kita dibangkitkan, kita harus juga melewati pembaharuan, pemulihan, penyembuhan, pelepasan yang daripada Tuhan. Apakah anda yang sudah melewati kebangkitan rohani juga mengizinkan Tuhan untuk bekerja di dalam hidup kita memulihkan kita, mentahirkan kita, menghidupkan kita, menyembuhkan kita? Healing must take place in our lives. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: